نماد آخرین خبر

اولین خانه موزه روستایی گلستان راه اندازی شد

منبع
مهر
بروزرسانی
اولین خانه موزه روستایی گلستان راه اندازی شد

مهر/ همزمان با هفته ميراث فرهنگي، اولين خانه موزه روستايي استان گلستان با عنوان پِرسيان در روستاي فارسيان شهرستان آزادشهر افتتاح شد.

اولين خانه موزه روستايي استان گلستان با عنوان پِرسيان شامگاه يکشنبه با حضور محمدرضا کارگر، در روستاي فارسيان شهرستان آزادشهر افتتاح شد.
اولين خانه موزه روستايي استان در چهارچوب موزه محلي با رويکرد ارائه تاريخ و تمدن منطقه به بازديدکنندگان داخلي و خارجي با استفاده از مصالح بوم آورد، در فضاي مجموعه اقامتگاه بوم‌گردي رضا پارسيان در روستاي فارسيان تجهيز و راه‌اندازي شده است.
در اين خانه موزه روستايي حدود ۱۰۰ اثر از جمله طيف متنوعي از ادوات کشاورزي، آلات و ادوات زندگي روزمره در داخل و خارج منزل، صنايع‌دستي، ادوات ريسندگي و بافندگي و غيره عمدتاً متعلق به اواخر دوره قاجار و پهلوي اول در معرض نمايش قرار گرفته است.
مديرکل موزه‌ها و اموال منقول تاريخي وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در اين آيين اظهارکرد: خانه موزه روستايي پرسيان جزو گروهي از خانه موزه ها است که به عنوان مکاني براي نمايش اشيائي که بيشتر جنبه مردم شناسي دارد و همچنين معرفي سبک زندگي مردم از گذشته تا حال، راه اندازي مي شود.
محمدرضا کارگر افزود: بخشي از مجموعه پرسيان علاوه بر کاربري اقامتي به عنوان اقامتگاه بوم گردي، براي معرفي فرهنگ گذشته و نحوه زندگي مردم منطقه اختصاص داده شده است که مي تواند عاملي براي جذب گردشگر باشد.
وي بيان کرد: ايجاد اين گونه خانه موزه هاي روستايي زمينه احيا فرهنگ جامعه را در يک منطقه فراهم مي سازد که بسيار ارزشمند است.
کارگر تصريح کرد: در اقامتگاه هاي بوم گردي به رفتارهاي گذشتگان که جزئي از فرهنگ مردم است مانند آداب و رسوم ميزباني از مهمان و فرهنگ مهمان نوازي مناطق مختلف کشور پرداخته مي شود.

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today