نماد آخرین خبر

بیش از یک تن مواد غذایی و بهداشتی در کیش معدوم شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بیش از یک تن مواد غذایی و بهداشتی در کیش معدوم شد

ايرنا/ رئيس مرکز توسعه سلامت کيش گفت: در نتيجه تلاش يک ماهه بازرسان اين مرکز يک هزار و ۵۱ کيلوگرم انواع مواد غذايي و لوازم بهداشتي فاسد و تاريخ گذشته ضبط و معدوم شده است.

محمدرضا رضانيا، رئيس مرکز توسعه سلامت کيش اظهار کرد: در بازرسي هاي صورت گرفته مقدار ۹۲۵ کيلو مواد غذايي و ۱۲۶ کيلو لوازم آرايشي و بهداشتي تاريخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محيط کيش ضبط و در گود زباله معدوم شد.
وي افزود: امسال با قرار گيري جزيره در وضعيت قرمز کرونايي هشت هزار و ۱۹۶ مورد بازرسي از اصناف جزيره صورت گرفته که سه هزار و ۲۸ مورد آن در ارديبهشت ماه انجام شده است.
رضانيا اضافه کرد: واحدهاي مورد هدف بازرسي ۳۰ روز گذشته شامل يک هزار و ۸۰۱ مورد بازديد از اماکن عمومي ،۹۹۲ مورد بازديد از مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي و ۲۳۵ مورد بازديد از غرفه هاي آرايشي و بهداشتي است.
رئيس مرکز توسعه سلامت کيش يادآور شد: ۱۵۷ مورد کلرسنجي، ۳۱ مورد نمونه برداري ميکروبي از آب آشاميدني، ۲۲ مورد نمونه برداري از مواد غذايي و خوراکي، ۲۵ مورد بازديد از مدارس، ۱۸ مورد نمونه برداري از نان، ۳۶ مورد صدور صلاحيت بهداشتي و صدور ۴۹۵ کارت بهداشتي از مهمترين اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محيط است.
وي با اشاره به اينکه در اين مدت  ۵۱ مورد گزارش مردمي دريافت و بررسي که شد، افزود: از مجموع تعداد بازديدها سه متخلف به دادگاه معرفي و ۶ واحد نيز منجر به تعطيلي و پلمب شد.
رضانيا يادآور شد: اکنون وضعيت جزيره کيش به لحاظ شيوع کرونا نارنجي بوده لازم است مردم با رعايت پروتکل هاي بهداشتي به قطع زنجيره کرونا کمک کنند و شکايات خود در خصوص عدم رعايت پروتکل‌ها از سوي اصناف را با شماره هاي ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ اطلاع دهند.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today