برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بهره‌برداری از ۳ طرح تولیدی و خدماتی در شهرستان نیر

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی

صدا و سيما/ استاندار اردبيل با سفر به شهرستان نير چند طرح سرمايه گذاري را افتتاح کرد.

استاندار اردبيل با سفر به شهرستان نير چند طرح سرمايه گذاري را افتتاح و علاوه بر بازديد از طرح‌هاي گردشگري و ساختمان درحال احداث ستاد فرماندهي نيروي انتظامي، کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر نير را به زمين زد.
بهنام جو استاندار اردبيل در بدو ورود به شهرستان نير با حضور در مزرعه پرورش ماهي مهر اين طرح را مورد افتتاح قرار داد
مزرعه پرورش ماهي مهر با ظرفيت ۹۰ تن توليد پرورش ماهي قزل آلا و با اشتغالزايي ۹ نفر و با سرمايه گذاري ۳ ميليارد تومان احداث و مورد افتتاح قرار گرفت.
سپس با حضور در ناحيه صنعتي نير کارخانه توليد تيرچه پيش تنيده ارس ايرانيان را افتتاح کرد.
اين کارخانه با سرمايه گذاري ۱۰ ميليارد تومان و اشتغالزايي ۲۲ نفر در دو شيفت کاري توسط سرمايه گذار بخش خصوصي احداث و مورد افتتاح قرار گرفت.
استاندار اردبيل سپس مجموعه پذيرايي قصر ياقوت را مورد افتتاح قرار داد.
اين مجموعه با سرمايه گذاري ۱۰ ميليارد تومان و با ظرفيت ۸۰۰ نفر ميهمان و با اشتغالزايي ۱۵ نفر توسط بخش خصوصي احداث و مورد افتتاح قرار گرفت.
بهنام جو در ادامه سفر خود کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر نير را به زمين زد.
براي احداث اين مدرسه ۶ ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است.
استاندار اردبيل در اين سفر با اشاره به اهميت رفع موانع توليد و سرمايه گذاري در استان از راکد بودن دو واحد صنعتي در شهرستان نير خبر داد و گفت: به زودي موانع توليد اين کارخانه‌هاي راکد در شهرستان مرتفع خواهند شد و به چرخه توليد خواهند رسيد.
وي در ادامه افزود: در ناحيه صنعتي نير اکنون ۵۵ قطعه زمين واگذاري شده که ۳ سال قبل يک واحد واگذار شده بود.
استاندار اردبيل به تعداد بيکاران شهرستان هم اشاره کرد و گفت: طي آماري که گرفته شده ۱۱۵ نفر بيکار ثبت نام کرده اند که اگر دو واحد راکد تسنيم نوش و کارخانه لبنيات آچاک راه اندازي شوند شهرستان نير ديگر بيکار به خود نخواهد ديد طبق آمار ذکر شده و اين کارخانه نيز بزودي راه اندازي مي شوند.
استاندار اردبيل از تحويل منطقه نمونه گردشگري سقزچي به سرمايه گذار جديد هم خبر داد و گفت: عمليات پروژه پاياب سد سرخاب تا دو ماه آينده تکميل خواهد شد.



آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today