برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافت

ايرنا/ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: براساس آمارها در هفته‌هاي اخير روند ابتلا به ويروس کرونا در اين استان نسبت به گذشته افزايشي و نگران کننده‌است و نشان مي‌دهد موج جديدي خيزش کرده‌است.

عبدالمحمد خواجه‌ئيان، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر از يک هزار و ۷۰۰ مورد آزمايش کرونايي که روزانه در استان بوشهر انجام مي‌شود ۴۲۰ آزمايش مثبت است اين درحالي است که تا سه هفته قبل ميزان ابتلاي روزانه در اين استان به ۲۰۰ نفر کاهش يافته بود.
وي بيان کرد: همچنين بستري روزانه در بيمارستان‌هاي استان بوشهر نيز از ۲۵۰ به ۳۵۰ نفر افزايش يافته و به دنبال آن شمار مرگ ناشي از کرونا نيز در روزهاي اخير به شدت بالا رفته است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: آمار بالاي جان باختگان ناشي از کرونا در استان بوشهر در روزهاي اخير زنگ خطري به شمار مي‌رود که ضرورت رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي را دوچندان مي‌کند.
خواجه‌ئيان با اشاره به کاهش ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، اضافه کرد: وضعيت کنوني استان بوشهر در زمينه ابتلا و شيوع ويروس کرونا مناسب نيست و مردم بايد بيش از اين با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از شيوع هرچه بيشتر اين ويروس تلاش کنند.   
وي تاکيد کرد: افزون براين همسايگي استان بوشهر با هرمزگان، گرم شدن هوا، تهويه نامناسب و بسته شدن درب‌ها از جمله ديگر عوامل شيوع و شعله ور شدن دوباره ويروس کرونا در اين استان است.
خواجه‌ئيان اضافه کرد: در زمان حاضر وضعيت استان‌هاي نوار جنوبي شامل بوشهر، سيستان و بلوچستان و هرمزگان در زمينه شيوع ويروس کرونا مناسب نيست و رعايت بيش از گذشته پروتکل‌هاي بهداشتي براي گذر از اين بحران ضروري است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: هر شهرستاني امکانات و تجهيزات متناسب با جمعيت همان شهرستان را دارد و نبايد اجازه دهيم با شيوع دوباره ويروس کرونا و پرشدن ظرفيت مراکز درماني با مشکلاتي روبرو شويم.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar