برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قایقرانان خراسان شمالی که در استخر پارو می‌زنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
قایقرانان خراسان شمالی که در استخر پارو می‌زنند

ايرنا/ اين روزها قايقرانان خراسان شمالي در درياي بي‌توجهي مديران استان قرار گرفته‌اند و به همين علت براي کسب آمادگي در مسابقات روئينگ آسيا در استخرهاي بجنورد پارو مي‌زنند.

قايقراني خراسان شمالي که از رشته هاي ورزشي پرمدال و طلايي استان است، همواره در ميادين جهاني و ملي خودي نشان داده است اما، اين روزها ورزشکاران روئينگ از تمرين در سدهاي استان محروم  بوده و حال خوشي ندارند.
هادي راضيان، رئيس هيات ورزش قايقراني خراسان شمالي اظهار کرد: هرچند اردوي تيم ملي روئينگ سال ۹۸ در اين استان خوب برگزار شد اما، قايقرانان استان که از فيزيک بدني و استعداد بالقوه اي برخوردارند، هميشه در تامين فضاي مطلوب آبي براي تمرينات خود با مشکلات عديده اي مواجه بوده اند.
وي افزود: در واقع سال هاي گذشته نيز براي کسب مجوز تمرينات در سدهاي استان سختي هاي زيادي را متحمل مي شديم و به تعبيري هفت خان رستم را طي مي کرديم اما امسال اين مشکلات دوچندان شده است.

قايق هايي که در جا پارو مي زنند
رئيس هيات ورزش قايقراني خراسان شمالي با اشاره به صادر نشدن مجوز تمرين در سد شيرين دره به قايقرانان از سوي شرکت آب منطقه اي استان، خاطرنشان کرد: در حالي که براي تمرين در سدها  مشکلاتي زيادي در سال هاي گذشته نظير دوري مسافت و مخاطراتي همچون گزيدگي حشرات و نبود غريق نجات وجود داشت اما امسال از همين فضاي غير استاندارد هم براي تمرينات خود محروم شديم.
راضيان ايجاد آلودگي آب شرب به هنگام پارو زدن را بهانه مسوولان براي صادر نکردن مجوز دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون استدلالي که مديران شرکت آب منطقه اي مطرح مي کنند، اين است که  پارو زدن، آب سد را آلوده مي کند در حالي که به اعتقاد بسياري از کارشناسان پارو زدن اکسيژن آب را بالا مي برد و موجب رفع آلودگي‌هاي آب هم مي‌شود.
وي افزود: اين درحالي است که قايقرانان ساير استان ها هم اکنون از ظرفيت سدها براي تمرينات خود استفاده مي کنند.
رئيس هيات ورزش قايقراني خراسان شمالي اضافه کرد: با توجه به وضع موجود و بي توجهي مسوولان، هم اکنون قايقرانان خراسان شمالي قايق هاي ۱۴ متري دراگون را با استفاده از کش‌هايي به لبه هاي استخر بسته اند و در جا پارو مي زنند و در اين شيوه امکان هيچ‌گونه رکوردگيري براي قايقرانان وجود ندارد.
راضيان با بيان اينکه قايقرانان خراسان شمالي امسال شانس بالايي براي کسب طلا در مسابقات قهرماني آسيا دارند، اظهار کرد: جداي از عناوين درخشاني که تاکنون اين قايقرانان با استعداد کسب کرده اند، تنها پارسال هم در بخش روئينگ آقايان و هم در بخش روئينگ بانوان نائب قهرمان ليگ برتر شديم به گونه اي که اگر شرايط مطلوبي براي آرامش رواني قايقرانان مهيا شود، کسب طلاي آسيا دور از انتظار نيست.
تماس هاي مکرر با مديران شرکت آب منطقه اي خراسان شمالي در اين زمينه بي نتيجه ماند.

آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today