برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: این استان در شرایط حاد کرونایی قرار دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: این استان در شرایط حاد کرونایی قرار دارد

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: اين استان با توجه به شيوع ويروس کرونا در استان‌هاي جنوبي و همسايگي با استان‌ هرمزگان در شرايط حاد قرار دارد.

سعيد کشميري، رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر اظهار کرد: شمار بستري‌ها در اين استان روزانه به ۲۰ درصد افزايش يافته و در زمان حاضر ۴۱۱ نفر در بيمارستان‌هاي اين استان بستري هستند.
وي بيان کرد: کاهش استفاده از ماسک و رعايت نکردن فاصله‌هاي اجتماعي باعث شلوغي بيمارستان‌ها شده و به طور تقريبي ظرفيت اين مراکز در حال تکميل است.
کشميري تاکيد کرد: بهبود شرايط بيمارستان‌ها و تغيير رنگ کرونايي شهرستان‌هاي استان منوط به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي است که بايد از سوي مردم مورد توجه قرار گيرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر ۶ شهرستان استان بوشهر در وضعيت قرمز خيلي پرخطر کرونايي و چهار شهرستان در وضعيت نارنجي پرخطر قرار دارند و مردم بايد موج پنجم شيوع اين ويروس مرگبار را جدي و هرگونه عادي انگاري را رها کنند.
کشميري گفت: در زمان حاضر ميزان بستري‌ها در شهرستان‌هاي تنگستان، دشتي، ديلم، عسلويه، کنگان و گناوه افزايشي است و بايد اين شهرستان‌ها پروتکل‌هاي بهداشتي را با دقت مورد توجه قرار دهند.
مدير گروه بهداشت محيط و حرفه‌اي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: از ابتداي شيوع ويروس کرونا تاکنون ۲۵۰ هزار و ۱۷۱ مورد بازرسي در استان انجام شده که از اين تعداد پنج هزار و ۳۷۰ مورد به مراجع قضايي معرفي شدند.
ميمنت توبه خاک با اشاره به انجام ۲۶ هزار و ۵۲۴ بازرسي مشترک در استان بوشهر، افزود: در اين مدت ۲۲ هزار و ۳۴۱ مورد اخطار صادر شده است.
وي بيان کرد: همچنين در هفته گذشته سه هزار و ۹۱۲ مورد بازرسي از اصناف در استان بوشهر انجام شده که رعايت بهداشت فردي در آنها به ميزان ۹۰ درصد، استفاده از ماسک و  رعايت فاصله گذاري ۸۹ و رعايت تهويه ۹۱ درصد بوده است.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar