برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: شرایط بیمارستان‌های استان بوشهر حاد است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی: شرایط بیمارستان‌های استان بوشهر حاد است

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: باتوجه به روند بالاي ابتلا و مراجعه بيماران کرونايي، در زمان حاضر مراکز درماني استان شلوغ و در شرايط حاد قرار دارند.

سعيد کشميري، رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر ۴۴۷ بيمار مبتلا به کرونا در بيمارستان‌هاي استان بوشهر بستري هستند و اين به معني اشغال يک سوم تخت‌هاي بيمارستاني است. 
وي اضافه کرد: در اين شرايط حاد، بيماران براي بستري در مراکز درماني ممکن است دچار معطلي شوند؛ اما تلاش شده به خصوص براي افراد بد حال شرايط لازم بستري فراهم و هيچ بيمار بدحالي در استان به دليل نبود امکانات بستري در استان رها نشده است.
کشميري با بيان اينکه در زمان حاضر در بيمارستان شهيد گنجي برازجان ۱۰۰، شهداي خليج فارس و شهداي هسته اي ۱۵۰ و تامين اجتماعي ۵۰ نفر بستري هستند، بيان کرد: اولويت بستري با بيماران بدحال است و به همين دليل افرادي که شرايط بهتري دارند در ترياژ بيمارستان‌ها دچار معطلي مي‌شوند. 
وي يادآورشد: با وجود همه تلاش‌هاي صورت گرفته؛ اما مردم اين توجه را داشته باشند که همه اين بيماران نيازمند دارو، اکسيژن و مراقبت دارند و در اين شرايط همراهي مردم در خصوص رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي ضروري است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: اين شرايط ويژه و شلوغي بيمارستان‌ها تنها در استان بوشهر که در حدود يک هزار و ۶۰۰ تخت بستري دارد نيست، بلکه بسياري از استان‌هاي برخوردار نيز با اين ازدحام و شلوغي در پذيرش بيماران روبرو هستند.
وي ادامه داد: در زمان حاضر شمار ابتلا و بستري روزانه به ترتيب ۵۰۰ و بيش از ۱۱۰ نفر است و انتظار مي‌رود با کاهش روند ابتلا، ميزان مراجعه به بيمارستان‌ها نيز کاهش يابد.
کشميري با بيان اينکه همراهي لازم در خصوص رعايت محدوديت‌ها از سوي مردم صورت نمي‌گيرد، اضافه کرد: هرچند مردم در طي ۶۰۰ روز گذشته خسته و تحمل آنها کاسته شده؛ اما تنها با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و کاهش تجمعات از سوي آنان است که مي‌توان ميزان ابتلا و ورودي بيمارستان‌ها را کاهش داد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر هشدار داد: شدت شيوع ويروس جهش يافته جديد بالاست و برخلاف ديگر سويه‌ها، سويه دلتاي هندي کودکان، نوجوانان و جوانان را تهديد مي‌کند و اين مي‌طلبد مردم با حساسيت بيشتري پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت کنند.
وي در خصوص روند واکسيناسيون در استان بوشهر گفت: با وارد کردن ۶۱ هزار دوز واکسن طي يک هفته گذشته و آغاز واکسيناسيون ۶۰ ساله‌ها اين استان نسبت به کشور يک گام جلوتر است.
کشميري با بيان اينکه پيش از اين محموله نيز ۵۰ هزار دوز واکسن وارد استان بوشهر شده است، اضافه کرد: تلاش شده با واکسن‌هاي موجود در زمان حاضر روزانه سه هزار واکسن در استان انجام مي‌شود و انتظار مي‌رود به اين روند سرعت داده شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: انتظار مي‌رود ۵۰ هزار دوز واکسن در دو قسمت وارد استان شود که به اين وسيله امکان تزريق واکسن به افراد در رده سني ۵۰ سال نيز در استان فراهم مي‌شود.  
وي تاکيد کرد: ويروس کرونا يک پاندمي جهاني است و تنها با رعايت بهداشت فردي است که مي‌توان جلو شيوع بيشتر آن را گرفت.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar