برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شرایط خاص اربعین به دلیل گرما و کرونا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
شرایط خاص اربعین به دلیل گرما و کرونا

باشگاه خبرنگاران/ نوذري بر تامين آب پايدار، رعايت پروتکل ها و انجام واکسيناسيون در برگزاري اربعين امسال تاکيد کرد.

محمد نوذري، استاندار ايلام در نشست ستاد اربعين استان با تقدير از همه عوامل دخيل در برگزاري اربعين بيان داشت: اربعين يک کار جمعي است و همه در آن نقش دارند، ضرورت دارد کميته‌ها فعال‌تر، پوياتر و جدي‌تر به صورت هفتگي جلسات را برگزار و نشست‌هاي تخصصي را دنبال کنند.
او با بيان اينکه اربعين امسال با سال‌هاي گذشته متفاوت است، ابراز داشت: شرايط کرونا و وضعيت گرما، اربعين امسال را وارد شرايط خاصي کرده که اجراي پروتکل‌ها و محدوديت‌ها از يک سو و وضعيت گرما از سوي ديگر مخاطرات، چالش‌ها و نيازمندي‌هاي خاص خود را دارد.
او افزود: زيرساخت‌هاي اوليه از جمله تأمين آب پايدار و امکاناتي از قبيل آب سردکن، يخ ساز و … را فراهم در پايانه مرزي بايد فراهم کنيم.
استاندار ايلام با اشاره به اينکه طبق برنامه ريزي به عمل آمده تمام کساني که واکسينه شده‌اند مي‌توانند در ايام اربعين از کشور خارج شوند، بيان کرد: در برگزاري اربعين دو سناريو محتمل است، لذا پيشنهاد شده که در مرحله اول تمامي عوامل درگير در برگزاري امر اربعين واکسينه شوند و در صورت همراهي مسئولين ملي و به خاطر قرار گرفتن ايلام در کريدور اربعين و مواجهه کل استان با خطر کرونا پيشنهاد شده تمام مردم استان تا قبل از ايام اربعين واکسينه شوند.

او با بيان اينکه به خاطر گرما و شرايط کرونا بيشترين مخاطرات اربعين در حوزه دانشگاه علوم پزشکي قرار مي‌گيرد، از استقرار بيمارستان سيار با تمام امکانات از سوي ستاد اجراي فرمان حضرت امام در مهران خبر داد و و اضافه کرد: بايد تلاش کرد تا امکانات و زيرساخت‌هاي حوزه سلامت در پايانه مرزي مهران تکميل شود.
نوذري گفت: اعتبارات اربعين امسال به صورت ۱۰۰ درصدي تخصيص مي‌يابد، با توجه به محدوديت منابع و اينکه اعتبارات استاني در حوزه زيرساختي هزينه مي‌شود، ضرورت دارد کميته‌ها از طريق وزارتخانه‌ها پيگير اعتبارات ملي باشند تا منابع جديدي را به اربعين تزريق کنيم.
او با اشاره به احتمالات برگزاري اربعين و تردد زوار عنوان کرد: در صورت برگزاري مراسم اربعين امسال دو رويه وجود دارد يا به صورت محدود و با ساختاري جديد در قالب کاروان‌هايي با رعايت پروتکل‌هاي ويژه و تاييديه واکسيناسيون انجام مي‌گيرد و يا به مانند سنوات قبل با تعداد نامحدود با اين تفاوت که تمام کساني که شرکت مي‌کنند بايد واکسينه شده باشند، برگزار مي‌شود.
استاندار ايلام اضافه کرد: مي‌طلبد کميته‌هاي تخصصي و مسئولين استاني برنامه ريزي لازم را براي هر دو حالت داشته باشند و ضمن تکميل زيرساخت‌هاي اربعين، هم کميته‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي مختلف و هم استان‌هاي معين فعاليت خود را شروع کنند.
نوذري در پايان با اشاره به تفاهم نامه ستاد اجرايي فرمان حضرت امام و استانداري از اختصاص ۳۰ ميليارد تومان براي تأمين زيرساخت‌هاي اربعين و اقدامات اوليه در پايانه مرزي مهران خبر داد و گفت: در تلاشيم زيرساخت‌هاي اوليه پايانه مرزي مهران در فصل گرما تکميل شود.

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/