برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش ۱.۵ برابری بستری بیماران کرونایی در خوزستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش ۱.۵ برابری بستری بیماران کرونایی در خوزستان

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز با بيان اينکه ميزان روزانه بيماران بستري کرونايي در استان خوزستان ۱.۵ برابر نسبت به آمار هفته گذشته افزايش يافته، گفت: بار مراجعه به بيمارستان ها از ۲ هزار نفر به سه هزار و ۵۰۰ نفر رسيده است.

فرهاد ابول نژاديان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز اظهار کرد: در حال حاضر بيمارستان هاي رازي، امام خميني(ره)، اميرالمومنين(ع) و سينا اهواز در حال خدمات رساني به بيماران کرونايي بوده و اگر لازم باشد بيمارستان هاي ديگري وارد چرخه پذيرش اين بيماران مي شوند.
وي افزود: بر خلاف افزايش روند بيماران سرپايي و بستري در استان، آمار فوت کرونايي در خوزستان هنوز افزايشي نشده به گونه اي که امروز ۶ نفر فوتي داشتيم اگرچه معمولا ۲ هفته بعد از افزايش بيماران بستري، ميزان فوتي ها نيز افزايشي مي شود و از اين بابت نگران هستيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز با بيان اينکه در حال حاضر سه شهر انديمشک، بهبهان و ماهشهر در وضعيت قرمز هستند گفت: اکنون در انديمشک تعداد مراجعه به بيمارستان ها افزايش چنداني نداشته اما بيشترين مراجعه در شهرستان هاي بهبهان، اميديه، آبادان و اهواز است و احتمال دارد در روزهاي آينده اين شهرستان ها تغيير رنگ داشته باشند.
وي از مردم خوزستان تقاضا کرد رعايت پروتکل هاي بهداشتي را در دستور کار قرار داده و جزو اولويت هاي خود بدانند. وقتي روند شيوع يک بيماري در جامعه افزايش مي يابد تعداد بيماران افرايش يافته و سرايت بيماري بيشتر مي شود لذا مردم بايد مراقب سلامتي خود باشند.
ابول نژاديان گفت: قدرت سرايت سوش دلتا بيشتر از نوع قبلي است و در کمتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت مي تواند تمام اعضاي يک خانواده را مبتلا کند همچنين اين ويروس تمايل به سنين جوان تر دارد.
وي همچنين در خصوص روند واکسيناسيون در خوزستان گفت: تاکنون بالاي ۸۰ درصد افراد بالاي ۷۰ سال، ۶۰ درصد افراد بين ۶۰ تا ۷۰ سال و ۴۰ درصد افراد بين ۵۰ تا ۶۰ سال خوزستان واکسينه شده اند که از افراد واجد شرايط تقاضا مي شودهر چه سريعتر براي دريافت واکسن به مراکز واکسيناسيون مراجعه کنند. واکسيناسيون افراد بالاي ۴۵ سال خوزستان نيز از سه شنبه آغاز مي شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز گفت: انجام واکسيناسيون تا ۶۰ درصد ميزان ابتلا به بيماري را کاهش داده و تا ۸۰ درصد از بروز بيماري شديد جلوگيري مي کند همچنين تا ۹۹ درصد مرگ و مير را کاهش مي دهد لذا از همه هم خوزستان در خواست مي شود از اين فرصت استفاده کرده و واکسن خود را تزريق کنند.
وي در خصوص نگراني برخي مردم از دريافت دز دوم واکسن آسترازنکا گفت: در حال حاضر به ميزان ۵۰ درصد کساني که دز اول اين واکسن را تزريق کردند، واکسن وارد استان شده و واکسيناسيون آنها به نوبت در حال انجام است و از اين بابت جاي نگراني نيست.
ابول نژاديان در پاسخ به اين پرسش که آيا در زمينه داروي رمدسيور با کمبود مواجه هستيم گفت: ذخيره داروي رمدسيور در خوزستان مناسب و به انداره يک ماه است در حالي که وزارت بهداشت پيشنهاد ذخيره هفت روزه را به ما داده بود اما در کل نيازمنديم که در اين شرايط شرکت هاي بيمه با ما همکاري کرده و مطالبات دانشگاه را پرداخت کنند تا از نظر دارو تامين باشيم.
وي در خصوص واکسيناسيون منشي مطب ها نيز گفت: تا قبل از پايان هفته جاري واکسيناسيون اين افراد انجام مي شود پيش از اين پرسنل کلينيک هاي دندان پزشکي، آزمايشگاه ها، مطب هاي خصوصي و داروخانه ها واکسينه شدند. همچنين از متوليان نظام پزشکي شهرستان ها تقاضا داريم اسامي منشي مطب ها را به روساي شبکه بهداشت و درمان در شهرستان ها تحويل دهند تا واکسنشان را دريافت کنند.
در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعيت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجي و ۱۳ شهرستان زرد کرونايي هستند.
 
  
  

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today