برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مردم برای گذر از روزهای سخت کرونایی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مردم برای گذر از روزهای سخت کرونایی

باشگاه خبرنگاران/ دانشگاه علوم پزشکي بوشهر در اطلاعيه‌اي از مردم اين استان خواسته است براي گذر از روزهاي سخت کرونايي به توصيه‌ها و شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي بيشتر توجه کنند.

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر در اطلاعيه‌اي با اشاره به خيز پنجم کرونا، اين دوره را يکي از سخت‌ترين دوره‌هاي اين بيماري براي استان بوشهر عنوان کرده و از مردم خواسته است با دقت به چند مورد و رعايت نکات گفته شده گامي در مهار اين همه‌گيري بردارند و کمک کنند تا حافظان سلامت بهتر بتوانند اين شرايط را مديريت کنند.
در اين اطلاعيه آمده است:
اکنون تمام مردم دنيا در حال مبارزه با بيماري کرونا هستند پس بدانيد شما تنها نيستيد.
تا جايي‌که امکان دارد از منزل خارج نشويد و در صورت ضرورت از وسايل نقليه شلوغ استفاده نکنيد.
استفاده از ماسک در گرماي جنوب بسيار طاقت فرسا است، ولي در اين شرايط تنها راه کمک به خودمان و عزيزانمان است و با اين کار مي‌توانيم به سالم ماندن افراد اطراف‌مان کمک کنيم.
شرايط خوب نيست و استفاده از ماسک هر چند سخت بوده، ولي سخت‌تر از گذاشتن ماسک اکسيژن بر دهان نيست.
گروه‌هاي سني که نوبت واکسناسيون آن‌ها فرا رسيده است حتما واکسن تزريق کنند، زيرا با انجام اين کار ايمني خوبي برقرار خواهد شد و ترس از عوارض آن را نداشته باشيد، زيرا اکنون بهترين راه درمان جهاني واکسينه شدن افراد است.
يادمان باشد با انجام واکسيناسيون بايد حتما پيشگيري‌هاي لازم را به عمل بياوريم تا از خود و ديگران محافظت کنيم. اين اقدامات شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاري اجتماعي و شستشوي مداوم دست‌ها است.
تا جايي که امکان دارد همه مسافرت‌ها و دورهمي‌ها را تعطيل، و به زمان ديگري موکول کنيد. همچنين از حضور در هر مراسمي اعم از تشييع، تدفين، تولد، عروسي و شادي در فضاي باز و بسته پرهيز کنيد تا شما ناقلي ديگر نباشيد.
براي پايان دادن به همه‌گيري و بازگشت به انجام کار‌هاي لذت‌بخش گذشته کمي ديگر صبور باشيد و دستور العمل‌ها را حتي بدون توصيه ديگران فقط و فقط به‌خاطر خودتان رعايت کنيد.
ظرفيت بيمارستان‌هاي استان پر است و ما نمي‌خواهيم شاهد از دست دادن هم استاني ديگري باشيم.
با داشتن علائمي، چون سرفه، تب، بدن درد و تهوع حتما به پزشک مراجعه کنيد.
افرادي که مبتلا مي‌شوند دست‌ِکم سه هفته قرنطينه کامل شوند و دوباره تست کرونا داده شود تا از منفي بودن جواب تست مطمئن نشده‌ايد هرگز قرنطينه را ترک نکنيد.
کساني که قبلا مبتلا شده و بهبود يافته‌اند و کساني که واکسن زده‌اند، هيچکدام مصون نيستند پس، رعايت موارد حفاظت فردي براي همه ضروري است.
بياييد تا پايان اين همه‌گير باري ديگر همت کنيم و خودمان ياري ده خودمان باشيم و نگران جان عزيزان و خانواده‌هايمان باشيم.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar