برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش قیمت انواع نان بدون اطلاع‌رسانی قبلی در زنجان!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش قیمت انواع نان بدون اطلاع‌رسانی قبلی در زنجان!

ايرنا/ زنجاني ها صبح امروز در نانوايي هاي شهر بدون اطلاع قبلي و در سکوت هنگام محاسبه نرخ نان شاهد افزايش نرخ اين قوت غالب شدند.

صبح چهاردهمين روز از مردادماه زنجاني ها در صف نان و هنگام محاسبه نرخ نان هاي خريداري شده شاهد افزايش قيمت آن شدند.
اين در حالي بود که يکي از نانوايان محل در شمال شهر زنجان با موتور اقدام به دريافت نرخ نامه مقوايي جديد سفيد رنگي از اتحاديه کرده بود.
اين برگه را در ميان نانوايي هاي محل که به نام هرکدام از آنها صادر شده بود، توزيع مي کرد و نانوايان هم خوشحال از افزايش نرخ انواع نان بودند.
وقتي نگاهي به اين نرخ نامه جديد از اتحاديه نانوايان که امضاي رئيس اتحاديه در زير آن بود، قيمت هر قرص نان سنگک ۱۵ هزار ريال، بربري ‭‭۱۲۵‬‬ هزار ريال و هر قرص نان لواش نيز چهار هزار ريال ثبت شده بود.
اين نرخ ها براي نانوايان دولتي تعيين شده بود.
اتحاديه نانوايان شهرستان زنجان سهل انگاري کرده است
رئيس اتاق اصناف استان زنجان، علت افزايش نان را سهل انگاري از سوي اتحاديه بيان کرد.
سيدمحمود موسوي اظهار کرد: استانداري، فرمانداري، اتاق اصناف و حتي اتحاديه نانوايان نمي تواند در خصوص افزايش نرخ انواع نان تصميم گيري کنند.
وي تاکيد کرد: نرخ جديد اين قوت غالب در کارگروه آرد و نان استان توسط اعضاي آن تصميم گيري مي شود.
رييس اتاق اصناف استان زنجان گفت: متاسفانه در خصوص افزايش نرخ انواع نان در شهر زنجان يا سهل انگاري و يا سوءاستفاده شده که امروز همزمان با مراسم تحليف رييس جمهور اين مسأله اتفاق افتاد.
موسوي خاطرنشان کرد: حدود دو ماه گذشته در خصوص افزايش نرخ نان صحبت هاي شد اما به مرحله عملي نرسيد و از طرفي نيز در ۱۵ استان کشور نرخ اين قوت غالب افزايش يافته است.
وي افزود: در خصوص افزايش نرخ انواع نان مسئوليت داريم که بايد مصرف کنندگان فراموش نشوند.
رييس اتاق اصناف استان زنجان تاکيد کرد: در حال حاضر در شهر زنجان ‭‭۵۰۰‬‬ واحد نانوايي فعال داريم که ادعا دارند فعاليتشان انها را متضرر کرده است.
موسوي متذکر شد: از طرفي نيز ‭‭۵۰۰‬‬ متقاضي دريافت پروانه کسب در اين صنف هستند و تاکنون نيز هيچ مجوز فعاليتي در صنف نانوايان جمع آوري و ابطال نشده است.
قيمت نان در زنجان به نرخ قبلي برگشت
رئيس اتاق اصناف استان زنجان متذکر شد: هر گونه افزايش قيمت منوط به صدور مجوز از کارگروه تنظيم بازار و کارگروه آرد و نان استان بوده که تاکنون جلسه اي هم در اين خصوص برگزار و مصوبه اي نيز صادر نشده است.
موسوي تاکيد کرد: هر گونه تغيير در نرخ انواع نان غير قانوني بودن و با واحد هاي صنفي متخلف برخورد قانوني مي شود.
وي ادامه داد: علاوه بر جريمه واحدهاي متخلف نسبت به قطع سهميه آرد واحد صنفي و توزيع ميان نانوايان همان منطقه اقدام خواهد شد.

رئيس اتاق اصناف استان زنجان گفت: در زمان حاضر نرخ انواع نان در شهرستان زنجان به نرخ قبلي خود بازگشت.
حال چه کسي جوابگوي مشترياني است که صبح روز پنجشنبه هر قرص نان لواش را به جاي ‭۲۵۰‬ هزار تومان با نرخ ‭۴۰۰‬ تومان خريد کرده اند؟

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today