برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ۱۰ هفته است در خیز پنجم کرونا هستیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ۱۰ هفته است در خیز پنجم کرونا هستیم

باشگاه خبرنگاران/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: موج فزاينده کرونا در اين استان متوقف شده، اما همچنان وضعيت خيلي شکننده است.

سعيد کشميري، رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني بوشهر از کاهش ۱۰ درصدي موارد ابتلا و بستري کرونا در استان خبر داد.
وي افزود: اکنون ۱۰ هفته است که در موج پنجم مانده‌ايم و اين طولاني‌ترين موج شيوع همه‌گيري بيماري کرونا در استان بوده است و با افزايش آمار مبتلايان شاهد افزايش آمار مرگ و مير هستيم.
به گفته دبير ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر، در خيلي از استان‌ها از جمله استان بوشهر نشانه‌هايي از توقف اين موج ديده شده به اين صورت که تعداد ابتلا کمتر شده و همچنين تعداد بستري‌ها در حال کاهش است.
کشميري عنوان کرد: موج فزاينده بيماري در استان متوقف شده است و بيشتر شهرستان‌ها اين موج فزاينده را رد کرده‌اند، اما همچنان وضعيت خيلي شکننده است.
وي در مورد واکسيناسيون در استان هم بيان کرد: در گروه سني ۴۰ تا ۵۰ سال استان ۶۵ درصد از افراد واکسينه شده‌اند، همچنين نزديک به ۸۵ درصد فرهنگيان واکسن کرونا دريافت کرده‌اند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني بوشهر گفت: براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا تاکنون در استان تزريق شده است که از اين شمار ۱۰۰ هزار نفر هر دو دز و ۳۰۰ هزار نفر نيز يک دز واکسن دريافت کرده‌اند.
کشميري تاکيد کرد: هر فعاليتي که اکنون انجام مي‌دهيم باعث تغييرات وسيع آمار بستري و فوت در روزهاي آينده مي‌شود.
وي درباره دز سوم واکسيناسيون در استان هم، بيان کرد: طبق برسي‌هاي جديد پس از چند ماه ميزان آنتي بادي بدن کاهش مي‌يابد و نياز به يک دز يادآور وجود دارد که اين براي کارکنان درمان و براي سالمندان پس از گذشت هشت ماه از دز دوم آن‌ها انجام خواهد شد.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar