برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تولید ۷۴درصد نفت کشور در خوزستان؛ مشکلات کارکنان نفت رفع می‌شود

منبع
مهر
بروزرسانی
تولید ۷۴درصد نفت کشور در خوزستان؛ مشکلات کارکنان نفت رفع می‌شود

مهر/ وزير نفت گفت: ۷۴ درصد نفت کشور در خوزستان توليد مي شود و قصد داريم در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي به استان کمک کنيم.

جواد اوجي، وزير نفت در جريان سفر به استان خوزستان پس از بازديد از دکل حفاري ۲۵ فتح اهواز اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفيق داده تا سومين سفر استاني و کاري را در استان خوزستان باشم؛ استاني که ۷۴ درصد توليد نفت کشور از ميدان‌هاي آن تأمين مي‌شود.
وي با اشاره به اهميت حفظ و نگهداشت توليد در ميدان‌هاي مشترک نفت و گاز کشور افزود: به رئيس‌جمهور قول داديم که توسعه ميدان‌هاي مشترک نفتي و گازي در اين دولت تعيين تکليف شود که بخشي از اين ميدان‌هاي مشترک در استان خوزستان و کشور عراق است؛ همچنين در اين سفر نيز روند پروژه‌ها و قراردادهايي را که در بحث حفظ و نگهداشت امضا شده و پيشرفت اين پروژه‌ها همچنين توسعه ميدان‌هاي جديد را بررسي مي‌کنيم.
وزير نفت تصريح کرد: همچنين از نزديک روند پروژه‌هاي ميدان‌هاي مشترک غرب کارون را بازديد مي‌کنيم که بخشي از آنها توسعه پيدا کردند اما کامل نيست و نياز است که ديگر بخش‌هاي آن تکميل شوند و هرچه سريع‌تر فاز دوم يا سوم توسعه آنها را آغاز کنيم.
اوجي با بيان اينکه بحث حداکثر برداشت نفت از ميدان‌هاي مشترک را در برنامه داريم، ادامه داد: با بيش از ۱۵۳ ميليارد بشکه نفت قابل استحصال ظرفيت خوبي براي برداشت از اين مخازن و ميدان‌هاي نفتي داريم.
وي با اشاره به برنامه سفر يک روزه خود اظهار کرد: همچنين بازديدي از حوزه ميدان‌هاي مستقل نفتي و گازي خواهيم داشت؛ همچنين با برنامه‌هايي که دولت سيزدهم دارد و با همت و کمک مجلس، مسائل و مشکلات نيروي انساني(رسمي و قراردادي) را مرتفع مي‌کنيم.
وزير نفت تأکيد کرد: با ياري و کمک نمايندگان مجلس و کميسيون انرژي با ارائه راه‌هاي مختلف هم بحث افزايش برداشت از ميدان‌هاي مشترک و هم حفظ و نگهداشت آنها را دنبال خواهيم کرد.
اوجي در ادامه با بيان اينکه آغاز به کار پتروشيمي‌هاي بزرگي در برنامه است و توسعه متوازني از زنجيره ارزش و صنايع تکميلي پتروشيمي انجام مي‌شود، گفت: آمادگي داريم که از ظرفيت سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي به‌منظور توسعه ميدان‌ها با اولويت ميدان‌هاي مشترک نفت و گاز در قالب قراردادهاي مختلف و مشوق‌هايي که دولت و مجلس و کميسيون انرژي مدنظر دارد، استفاده کنيم.
وي افزود: در چند سال گذشته آن مقدار سرمايه‌گذاري که بايد براي حفظ و نگهداشت توليد انجام مي‌شده، نشده است که اميد مي‌رود با اين نگاه با اولويت سرمايه‌گذاران داخلي قراردادها امضا شوند و به سقف ظرفيت توليد و بالاتر از آن برسيم.
وزير نفت همچنين با اشاره به حوزه مسئوليت اجتماعي وزارت نفت يادآور شد: اعتبارات خوبي براي استان خوزستان در نظر گرفتيم و پروژه‌هايي در حوزه‌هاي آموزشي، بهداشتي و فرهنگي مدنظر دستگاه‌هاي اجرايي استان بوده که روند اين پروژه‌ها دنبال مي‌شود و اولويت نخست وزارت نفت، اولويت دادن به همين پروژه‌هاي مسئوليت اجتماعي است که مردم اين منطقه از توسعه پروژه‌هاي نفت و گاز بهره‌مند شوند.
اوجي اظهار کرد: تأمين اعتبار واحدهاي مسکوني در مسجدسليمان که توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي انجام مي‌شود هم تکميل شده است که از سويي بيش از ۷۰۰ ميليارد تومان اعتبار در حوزه مسئوليت اجتماعي براي استان خوزستان تخصيص داده مي‌شود.

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today