برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش هزینه‌ها موجب گرانی شیرینی در مشهد شده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش هزینه‌ها موجب گرانی شیرینی در مشهد شده است

ایرنا/ رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی‌فروش و کافه و قنادی مشهد گفت: آنچه که باعث رشد قیمت شیرینی در این شهر شده، افزایش قیمت تمام شده آن است و مشکلی گران‌فروشی شیرینی در بازار مشهد وجود ندارد.

محمد فرزانی، رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی‌فروش و کافه و قنادی مشهد روز سه‌شنبه با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع شیرینی در بازار نسبت به ۲ هفته گذشته بیان داشت: قیمت تخم مرغ، شکر، آرد، انرژی و به ویژه لبنیات افزایش قابل توجهی داشته و همین باعث افزایش قیمت تمام شده شیرینی شده است.
وی اضافه کرد:هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ به ۲۴۰ هزار ریال، شکر ۳۵ هزار ریال و هر کیسه آرد به سه میلیون ریال رسیده است، از سوی دیگر قیمت شیر و خامه نیز به شدت افزایش یافته، دستمزدها و هزینه آب، برق و گاز واحد صنفی نیز رشد زیادی کرده و همه این موارد بر قیمت تمام شده شیرینی تاثیر گذاشته است.
وی اظهار داشت: قنادان براساس قیمت تمام شده شیرینی با احتساب سود متعارف خود آن را به فروش می رسانند و هیچ گران فروشی در این صنف وجود ندارد چرا که با این وضعیت قیمتی، از شمار خریداران هم به میزان چشمگیری کاسته می شود.
رییس اتحادیه صنف شیرینی ساز، شیرینی فروش و کافه و قنادی مشهد گفت: شیوع کرونا و گران شدن همه اقلام کالایی، از یک سو مراسم و جشن ها را به کلی تعطیل کرده و از سوی دیگر توان مردم برای خرید را به شدت کاهش داده است به طوری که هم اکنون شیرینی به یک کالای لوکس برای برخی خانوارها تبدیل شده و دیگر جای خود را در سبد خرید مردم از دست داده است.

فرزانی افزود: نرخ‌گذاری انواع شیرینی در این صنف توسط اتحادیه انجام می شود و نرخ پیشنهادی به اتاق اصناف و سپس به کمیسیون نظارت بر کالا رفته و مورد بررسی قرار می گیرد تا به تصویب برسد.
وی تاکید کرد: گران شدن ۳۰ تا ۴۰ درصدی انواع شیرینی به افزایش هزینه تمام شده تولید آن بازمی گردد و ربطی به گران فروشی ندارد و این اتحادیه نیز با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ های جدید خود را به اتاق اصناف ارسال کرده است تا در کمیسیون نظارت بر کالا مورد بررسی قرار گیرد.
او افزود: ۸۰۰ واحد صنفی از این اتحادیه پروانه کسب دریافت کرده اند که به ازای هر واحد ۱۰ نفر در این بخش مشغول کار هستند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar