logo

چرا پیک پنجم کرونا در کرمانشاه طولانی شد؟

منبع
فارس
بروزرسانی
چرا پیک پنجم کرونا در کرمانشاه طولانی شد؟

فارس/ رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه(مختص بیماران کرونایی) گفت: موج پنجم نسبت به سایر استان‌های جنوبی در کرمانشاه دیر شروع شد، بنابراین خاتمه آن هم دیر خواهد بود.

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان‌های پاوه، جوانرود و سرپل‌ذهاب فعلا در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کرمانشاه،گیلانغرب، هرسین، سنقرو کلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام‌آباد غرب و روانسر همچنان نارنجی و شهرستان‌های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو هم نارنجی است.
براساس این گزارش، شهرستان کرمانشاه پس از ۷۷ روز از وضعیت قرمز خارج شد و به رنگ نارنجی رسید این در حالی است که فعلا سه شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند، در این راستا خبرنگار فارس علت طولانی شدن پیک پنجم در استان را از سیاوش وزیری، رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه(مختص بیماران کرونایی) جویا شد.
وزیری در ابتدا در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: بعد از گذشت حدود ۸۰ روز سخت و طاقت‌فرسا از موج پنجم به تدریج شاهد ورود به قوس نزولی پیک هستیم و تعداد مراجعات به بیمارستان‌های معین در حال کاهش است.
وی ادامه داد: این وضعیت به عنوان عبور از خطر به طول کامل نیست و میزان این خطر بستگی به رفتار ما در پذیرش واکسن کرونا دارد.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه(مختص بیماران کرونایی) در خصوص علت طولانی شدن پیک پنجم در استان، گفت: موج پنجم نسبت به سایر استان‌های جنوبی در کرمانشاه دیر شروع شد، بنابراین خاتمه آن هم دیر خواهد بود.
وی تصریح کرد: از سویی دیگر در این موج گسترش برنامه واکسیناسیون را داشتیم و کسانی که آلوده به ویروس کرونا بودند با تزریق واکسن با تشدید واکنش‌های التهابی روبه‌رو شدند و آلودگی پنهان تبدیل به یک بیماری فعال از سطح خفیف، متوسط و شدید شد و همین یکی دیگر از دلایل طولانی شدن مدت این پیک سنگین شد.
وی اشاره‌ای به پیک ششم داشت و افزود: به لحاظ علمی احتمال ایجاد موج ششم با سویه‌های دیگر ویروس کرونا وجود دارد، بنابراین ورود سویه‌های دیگر به داخل کشور و ایجاد جهش دور از انتظار نیست، ولی با واکسیناسیون به شکل فراگیر اگر نیمه‌های آبان به سقف خود برسد طبیعتا در کنترل موج ششم بسیار موثر خواهد بود، بنابراین برای جلوگیری از ورود به پیک پنجم واکسیناسیون کامل و ایمن شدن ضرورت دارد.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today