برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بلاتکلیفی ۱۴ شهر خراسان جنوبی برای انتخاب شهردار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بلاتکلیفی ۱۴ شهر خراسان جنوبی برای انتخاب شهردار

باشگاه خبرنگاران/ با گذشت ۷۲ روز از آغاز به کار ششمین دوره‌های اسلامی شهر هنوز تکلیف ۱۴ شهردار استان مشخص نشده است.
 
طبق قانون اولین جلسه شورا‌های شهر ۱۴ مرداد ماه برگزار شده و شورا‌ها می‌بایست ظرف مدت یک ماه پس از اولین جلسه، شهرداران را به استانداری معرفی می‌کردند و استانداری موظف بود پس از ۱۰ روز بررسی رای بر تایید یا عدم تایید افراد معرفی شده بدهد.
عضو شورای شهر حاجی آباد گفت: جزو اولین شورا‌هایی بودیم که شهردار مورد نظر خود را به استانداری معرفی کردیم، اما متاسفانه علی رغم پیگیری های زیاد از دفتر امور شهری و استانداری، این مهم هنوز انجام نشده است.
عضو شورای شهر نهبندان هم گفت: ضرورت دارد با توجه به شرایط شهرهای استان، حکم شهرداران زودتر اعلام شود.
اعضای شورای شهر حاجی آباد هم از استانداری خواستند که دغدغه بیشتری نسبت به موضوع داشته باشند و شهردار تعیین تکلیف شود.

گزینه انتخابی شورای شهر بیرجند هم همچنان درانتظار تصمیم وزیر کشور است.
شهروند بیرجندی گفت: متاسفانه با وجود اینکه ۲ ماه ونیم از تشکیل شورای شهر بیرجند گذشته هنوز نتوانسته اند شهرداری انتخاب کنند.
فرهادی معاون هماهنگی امور استانداری خراسان جنوبی گفت: احکام ۱۷ شهردار در خراسان جنوبی امضا شده و در مرحله معرفی شهرداران در حوزه انتخابی خود هستند.
او افزود: از زمانی که شهردار توسط شورا معرفی می شود در استانداری ضوابط انتخاب شهردار معرفی شده را کنترل می‌کنند و استعلامات را از مراجع ذی صلاح اخذ میکنند و باعث طولانی شدن پروسه می‌شود.
با این حال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری درمورد تاخیر به وجود آمده برای معرفی شهرداران و بلاتکلیف ماندن شهر می‌گوید این موضوع خاصی نیست و طبق روال عادی اداری انتخاب شهرداران در حال انجام است.
تا شهردار نباشد خیلی از برنامه‌ها قابلیت اجرا ندارند زیرا سرپرست اختیارات کافی ندارد و مصوبات بلند مدت قابلیت تصویب ندارد و مدیریت شهری بی متولی می‌ماند.

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today