برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آیت‌الله رییسی: سد خداآفرین در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
آیت‌الله رییسی: سد خداآفرین در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد

باشگاه خبرنگاران/ رئیس جمهور گفت: پروژه سد خداآفرین عامل افزایش توان تولیدات کشاورزی است و باید هرچه سریع تر تامین اعتبار شود و به بهره برداری برسد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جریان بازدید از پروژه سد خدا آفرین اظهار کرد: مطابق گفته‌های کارشناسان و مدیران این طرح، تاکنون بخشی از پروژه به صورت ۹۰ درصدی و بخشی نیز به صورت ۸۰ درصد تکمیل شده است  اما مورد بهره برداری کامل قرار نگرفته است.
وی بر تسریع روند اجرایی و رفع مشکلات این طرح تاکید کرد و افزود: در جهت تأمین اعتبار این پروژه یا از طریق فروش اموال مازاد دولت در استان و یا تأمین منابع بودجه اقدامات لازم باید هرچه سریع‌تر از طریق مدیران صورت گیرد.
رئیس جمهور به نقش مهم این سد در افزایش کیفیت و تولیدات کشاورزی استان اشاهر کرد و گفت: اکنون مشکل آب دغدغه مهمی است و مسئولان باید در جهت راه اندازی این سد اهتمام لازم را داشته باشند.
پروژه شبکه آبیاری و زهکشی سد خدا آفرین با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل اجرا می‌گردد که اغلب اراضی آن در حدود ۳۷ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل در قالب چهار ناحیه عمرانی مختلف قرار دارد.
شبکه آبیاری و زهکشی خدا آفرین بزرگترین و مدرن‌ترین شبکه شمال‌غرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خدا آفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیز قلعه تأمین می‌شود.


آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today