برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انتصاب رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حاشیه ساز شد

منبع
خبرگزاري خليج فارس
بروزرسانی
انتصاب رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حاشیه ساز شد

خبرگزاری خلیج فارس/ ظاهرا دکتر کشمیری رییس فعلی دانشگاه علوم پزشکی برای تاثیرگذاری در انتصاب جایگزین خود اقداماتی داشته است.

در حالی که گفته می شد با توجه به تعیین برخی گزینه ها، دانشگاه علوم پزشکی نخستین دستگاه استانی خواهد بود که تغییرات مدیریتی دولت جدید را شاهد می باشد، اما انتصاب رییس آن دچار تاخیر و حاشیه هایی شده است.

ظاهرا دکتر کشمیری رییس فعلی دانشگاه علوم پزشکی برای تاثیرگذاری در انتصاب جایگزین خود اقداماتی داشته است.
از آنجا که یکی از شرایط اصلی احراز پست ریاست دانشگاه علوم پزشکی، عضویت هیئت علمی است، گفته می شود رییس کنونی دانشگاه در نامه ای به وزارت بهداشت، خواستار صدور حکم عضویت هیات علمی برای یکی از گزینه های مطرح جانشینی خود شده است.
این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد فرد موردنظر چون به عنوان سهمیه مناطق محروم تخصص گرفته و تعهد خدمت در بیمارستان دارد، از این رو دستکم تا نیمی از زمان تعهد خدمتش نگذشته، امکان درخواست عضویت هیات علمی را ندارد و نامه رییس دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص قابل تامل می باشد.
طبق ماده ۱۹ تبصره دستورالعمل اجرایی تعهد خدمت فارغ التحصیلان رشته های تخصصی، متعهدین خدمت پس از طی ۴ سال یا معادل دوره تحصیل، مشروط به خدمت در مناطق محروم می توانند درخواست هیئت علمی بدهند تا در کمیسیون مشترک معاونت های آموزش و درمان وزارت بهداشت بررسی شود.
اما بررسی ها نشان می دهد فردی که با سهمیه ۳۰ درصدی مناطق محروم تخصص گرفته، بجای خدمت در منطقه محروم، اقدام به تأسیس مطب در مرکز استان کرده و اکنون نیز ریاست دانشگاه پیگیر عضویت وی در هیئت علمی دانشکده پزشکی شده که قانونی نیست.
مستندات این موضوع نزد «خلیج فارس» محفوظ است و از پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی برای رفع ابهام استقبال می شود.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar