برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اسامی محله‌های آلوده به پشه آئدس در بندرعباس اعلام شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اسامی محله‌های آلوده به پشه آئدس در بندرعباس اعلام شد

ایرنا/ رئیس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به بررسی ۲۷منطقه در بندرعباس، اسامی مناطق و محله هایی که تاکنون پشه آئدس در آنها مشاهده شده است را اعلام کرد.

دکتر فاطمه نوروزیان، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: بوستان شهید پَروَر(فرودگاه قدیم)، جنب شهرداری منطقه سه(روبروی بیمارستان شهید محمدی) کنار پارک دباغیان و کنار مهمانسرای بانک کشاورزی از نقاطی هستند که پشه آئدس در آنها مشاهده شده است.
وی از سیدمظفر، سجادیه، بلوار امام حسین(ع)، بهشت بندر و کوی ۲۲ بهمن به عنوان دیگر نقاط آلوده به این پشه نام برد.
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دو نقطه دیگر در کوی فرهنگیان را به عنوان دیگر مناطق آلوده به پشه آئدس در بندرعباس معرفی و اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۵ نقطه در کوی فرهنگیان سمپاشی شده است.
به گفته دکتر نوروزیان پس از مشاهده قطعی پشه آئدس در یک نقطه، ابتدا محل یاد شده بهسازی می شود و پس از شناسایی محل تخم ریزی(تجمع لارو) نسبت به سمپاشی اقدام می شود.
وی یادآور شد: تعداد پشه های یافت شده در مناطق و محلات یاد شده زیاد نیست اما تمام کارهای لازم طبق شیوه نامه های تعریف شده در حال پیگیری و انجام است.
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان شد: در حال حاضر پشه‌های بالغ باید از بین بروند و تنها راه مقابله با این حشره، سمپاشی و ضد عفونی تا شعاع یک کیلومتری محل مشاهده پشه است.
نوروزیان اضافه کرد: یکی از مناطقی که این پشه در آنجا زیست می‌کند زیر گلدانی و اطراف آن است که آب در آنجا می‌ماند و گیاه بامبو نیز محلی برای رشد این پشه است و نقاطی که آب کولر جمع می‌شود نیز محل دیگری برای رشد و نمو این پشه خطرناک است.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today