logo

دوچرخه‌سوار بجنوردی ۲ هزار کیلومتر رکاب می‌زند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دوچرخه‌سوار بجنوردی ۲ هزار کیلومتر رکاب می‌زند

ایرنا/ دوچرخه سوار بجنوردی با هدف معرفی خراسان شمالی۲ هزار کیلومتر رکاب می زند تا ظرفیت های فرهنگی و گردشگری این خطه را به مردم مسرهای تردد معرفی کند.

پیام مهنانی، دوچرخه سوار بجنوردی اظهار کرد: رکاب زنی خود را از اندیمشک آغاز کرده و پس از دیدن برخی از شهرهای مختلف در ادامه مسیر به اهواز سپس شادگان و آبادان رسید و با رکاب زنی در خط ساحلی بوشهر، بندرعباس و چابهار  رکاب خواهد زد.
وی شرایط اقتصادی و نبود حمایت را از دلایلی بیان کرد که موجب شد تا این سفر از اندیمشک آغاز شود و افزود: اگر حمایت استانی وجود داشت و امکانات اجازه می داد این سفررا از استان آغاز می کردم.  
این دوچرخه سوار بجنوردی با بیان این که شعار ما معرفی خراسان شمالی به مردم کشور و جنوب است افزود: این سفر سفری فرهنگی است که علاوه بر این که استفاده از دوچرخه در سفرها تشویق و ترغیب می شود در تمامی مسیر فرهنگ و میراث و ظرفیت های فرهنگی استان نیز معرفی و از دیگر سو با فرهنگ مردم جنوب آشنا خواهیم شد.
مهنانی افزود: در ابتدای کار قرار شد این سفر با حمایت برخی نهادها مانند شورای اسلامی شهر انجام شود اما مصوبه حمایت از این سفر از فرمانداری بجنورد برگشت خورد در عین حال هم اکنون بدون حمایت دولتی در حال سفر هستم.
وی که مدیریت یکی از موسسه های گردشگری بجنورد را نیز عهده دار است افزود: یکی از آسیب های مهم گردشگری در خراسان شمالی معرفی نشدن ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان است و این رکاب زنی نیز با این هدف انجام شد و در برخی شهرهایی که از آن  عبور می کردم حتی نام خراسان شمالی نیز به گوش برخی شهروندان این شهرها نرسیده بود.
این دوچرخه سوار بجنوردی با بیان این که گردشگری خراسان شمالی در دوره کرونا ضربه جدی خورده است خواهان حمایت جدی مدیران و مسوولان و سرمایه گذاری در این بخش شد.  

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today