نماد آخرین خبر

خطر در کمین کودکان و شناگران ساحل گناوه

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
خطر در کمین کودکان و شناگران ساحل گناوه

صدا و سیما/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: چهار کانال بزرگ فاضلاب گناوه به دریا ختم می‌شود و سالانه حجم بالایی فاضلاب را راهی دریا می‌کند.

کامبیز عبداللهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اظهار کرد: رهایی فاضلاب‌های شهری و خانگی مشکل ساحل گردشگرپذیر گناوه است که نه تنها بر روند رشد آبزیان دریایی تاثیر منفی دارد بلکه تهدیدی جدی برای سلامت افرادی است که در این منطقه شنا می‌کنند.
وی گفت: بیشتر درصد آلودگی حاصل از تمامی آلاینده‌های آب در عمق کم و نزدیک به ساحل اتفاق می‌افتد.
وی اظهار داشت: پخش بوی نامناسب و احتمال انتقال انواع بیماری‌ها به شهروندان و گردشگران دراین نقطه برای شهر گردشگری گناوه زیبنده نیست و باید هرچه زودتر به این وضعیت رسیدگی شود.
عبداللهی گفت: هفته‌های گذشته از محل‌های ورود فاضلاب به دریا بازدید شد و در گفتگو با دیگر مسئولان برای مسدود شدن دریچه منتهی به ساحل تصمیم گرفته شد و این دریچه بسته شد، اما مجدد کانال‌های ورودی به دریا به علت نامشخص باز شدند.
وی افزود: مسدودشدن کانال‌های سرریز آب‌های سطحی و فاضلاب به سمت دریا به صورت دائمی تا قبل از فصل بارندگی، پاکسازی کانال‌ها هفته‌ای دو بار توسط شهرداری و تصفیه آب‌های فاضلاب پیش از ورود به دریا و استفاده برای فضای سبز از جمله راهکار‌ها برای مقابله با آلودگی ساحل گناوه است.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar