برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نرخ باروری در سطح استان قزوین کاهش یافته است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نرخ باروری در سطح استان قزوین کاهش یافته است

ایرنا/ یک کارشناس مامایی گفت: با وجود تصویب جوانی جمعیت متاسفانه نرخ باروری در سطح این استان کاهش یافته است.

سمیه حیدری فر کارشناس مامایی اظهار کرد: زمانی که زوجین، پس از یک سال ازدواج البته در صورت تمایل باردار نشوند در اصطلاح به آن ها نابارور می گویند. 
وی با بیان اینکه، ممکن است اختلال ناباروری از زن یا مرد باشد، اظهار داشت: چنانچه زوجین با مشکل ناباروری مواجه شدند باید در سال های ابتدایی زندگی خود به پزشک متخصص مراجعه کنند. 
این کارشناس مامایی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد اختلالات مربوط به ناباروری  درمان می شود و خوشبختانه استان قزوین در حال راه اندازی درمانگاه تخصصی ناباروری است. 
وی ادامه داد: در ایجاد ناباروری علت های خاصی مطرح است. 
حیدری گفت: اختلالات هورمونی، مصرف بیش از اندازه دخانیات، کم تحرکی، چاقی مفرط، سبک زندگی نامناسب، تغذیه نامناسب و عدم تعادل مزاح از نظر طب سنتی ایرانی برخی از عوامل ناباروری به شمار می آید. 
وی همچنین گفت: جوانان نگران ناباروری نباشند چراکه در قانون جوانی جمعیت پوشش بیمه های درمانی، ساخت مراکز درمانی ناباروری و بهره مندی از خدمات طب ایرانی در نظر گرفته شده است. 
وی در ادامه به سقط جنین اشاره کرد و افزود: برخی مادران به دلیل بارداری ناخواسته بعضا تقاضای سقط جنین سالم را دارند که این امر علاوه بر خلاف شرع و قانون جوانی جمعیت، دارای عوارض به شدت سنگین برای مادران است. 
وی ادامه داد: بی خوابی و عصبانیت، اختلال در هورمون ها، احساس خشم، مشکلات اضطرابی از جمله عوارض سقط جنین است.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today