برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری طاعون در استان قزوین

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری طاعون در استان قزوین

باشگاه خبرنگاران/ معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(ppr) در استان واکسینه شدند.

وحید حمیدی، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: از جمله بیماری‌های عفونی واگیر مهم در صنعت دامپروری، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPR است که نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی(گوسفند و بز) را مبتلا کرده و منجر به بروز تلفات وسیع در جمعیت دام سبک می‌گردد.
حمیدی افزود: مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از بیماری، انجام واکسیناسیون در جمعیت هدف دامی بوده که می‌تواند در ایجاد ایمنی مناسب در دام موثر واقع شده و در نهایت منتج به سلامت دام، افزایش تولید و سلامت محصولات دامی و پیشگیری از شیوع بیماری در حیات وحش گردد.
او اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، فاز دوم طرح مذکور، همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز انجام و یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس جمعیت دام سبک استان در واحد‌های روستایی و عشایری با همکاری اکیپ‌های واکسیناسیون دولتی و خصوصی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و ایمن شدند.
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: فاز اول طرح مذکور نیز سال گذشته در استان اجرا و جمعیت دام سبک استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت که منجر به کاهش محسوس موارد وقوع بیماری در استان شده و با اجرای کامل برنامه ملی ۵ ساله، ریشه کنی بیماری در استان نیز تحقق خواهد یافت.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today