برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دستگاه‌های اجرایی البرز برای مهار طاعون نشخوارکنندگان اقدام کنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دستگاه‌های اجرایی البرز برای مهار طاعون نشخوارکنندگان اقدام کنند

ایرنا/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی مسئول در طاعون نشخوارکنندگان هرچه سریع‌تر در این زمینه تصمیمات دقیق خود را اعلام کنند.

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، با اعلام این خبر اظهار کرد: دامپزشکی، جهادکشاورزی، امور عشایری، منابع طبیعی، محیط زیست و نیروی انتظامی از جمله سازمان هایی هستند که باید اظهارنظر در این زمینه داشته باشند و بنابراین دستور انجام کار کارشناسی به دستگاه‌های فوق اعلام شده نگرانی برای مدیریت موضوع وجود ندارد.
وی ادامه داد: در موج جدید این بیماری تاکنون تلفات پنج رأس دام براثر طاعون نشخوارکنندگان به مدیریت بحران استانداری البرز گزارش شده است.
فلاح نژاد یادآور شد: در پی تصمیمات قبلی کارگروه تخصصی طاعون نشخوارکنندگان در محل اداره کل مدیریت بحران مقرر بود که از ابتدای شروع زمان حضور دام در مراتع طالقان موضوعاتی از قبیل واکس زنی به تمام دام های در حال وروود به مرتع توسط دامپزشکی استان البرز و استان‌های عشایرفرست به طالقان انجام شود.
وی تاکید کرد: در صورت عدم انجام واکسیناسیون، منابع طبیعی استان البرز اجازه ورود به مراتع ندهد.
این مسئول کرد: اداره کل محیط زیست استان نیز به لحاظ عدم امکان واکسیناسیون حیات وحش مقرر بود رصد لازم در وجود بیماری فوق را معمول و هرگونه وجود طاعون نشخوارکنندگان را اعلام کند.

آخرین خبر البرز در اینستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday