برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دام‌های البرز علیه طاعون واکسینه شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دام‌های البرز علیه طاعون واکسینه شدند

ایرنا/ مدیر امور عشایر استان البرز گفت: تمام دام‌های مرتع رو عشایر این استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند.

علی نقدی بازنشین، مدیر امور عشایر استان البرز، با بیان اینکه وظیفه واکسیناسیون دام ها بر عهده دامپزشکی است، اظهار کرد: از اسفند ماه سال گذشته اطلاع رسانی های لازم از سوی امور عشایری استان برای واکسیناسیون دام های جامعه هدف انجام شد که در این مدت تمام دام هایی که برای چرا به مراتع استان می روند، واکسیناسیون شده‌اند.
وی افزود: ضمن اینکه صنف مرتع داران استان به دامدارانی که دام هایشان را واکسینه نکرده‌اند و مدارک واکسیناسیون را در اختیار نداشته باشند اجازه ورود به مراتع البرز را نمی دهد.
وی تصریح کرد: علاوه بر دام های البرز، دامداران ۶ استان همجوار شامل مازندران، قزوین، سمنان، قم، تهران و مرکزی برای انتقال دام هایشان به دیگر استان ها از مراتع البرز عبور می کنند که به آن ها نیز ابلاغ شده برای عبور از این استان بایستی دام هایشان را واکسینه کنند.
نقدی بازنشین گفت: همچنین تعاونی های عشایری به عشایر تذکرات لازم را ارایه کرده اند که در صورتیکه دام هایشان را واکسینه نکنند هیچ خدماتی به آن ها ارائه نمی شود.
گفتنی است بر اساس اعلام محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل بحران استانداری البرز، در موج جدید شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان، تلفات پنج رأس دام وحشی گزارش شده است.

آخرین خبر البرز در اینستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday