برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تلفات طاعون نشخوارکنندگان در طالقان به ۱۰۴ رأس رسید

منبع
بروزرسانی
تلفات طاعون نشخوارکنندگان در طالقان به ۱۰۴ رأس رسید

شهروند البرز/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام‌شده تلفات بیماری ویروسی طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این شهرستان از دو هفته پیش تاکنون به ۱۰۴ رأس رسیده است.

محسن فلاح نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان، با اعلام این خبر اظهار کرد: تمام مناطق آلوده به این بیماری شناسایی شده و امحا و دفن بهداشتی لاشه ها انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات فوری برای کنترل بیماری خروج فوری دام های اهلی از مراتع است، گفت: یکی از دلایل اصلی شیوع این بیماری واکسینه نشدن دام های اهلی استان ها و شهرستان های همجوار و دام های بومی است.
وی گفت: هم اکنون برای اقدامات کنترلی تمام دستگاه ها و نهادهای مرتبط و همچنین ۳۰ نفر از پرسنل محیط زیست، همیاران طبیعت، جوامع محلی، تشکل های زیست محیطی و گروه های کوهنوردی پای کار آمده‌اند.
فلاح نژاد با بیان اینکه محل بحرانی شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه بالاطالقان و شکار ممنوع  است، افزود: اکنون از ورود هرگونه دام اهلی به این مناطق جلوگیری می‌شود.
وی یادآور شد: هم اکنون در این شهرستان فقط بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیات وحش شیوع پیدا کرده و تنها بیماری مورد تایید دامپزشکی است.
این مسئول گفت: بایستی واکسیناسیون دام‌های اهلی چه در استان‌های همجوار و چه استان البرز به صورت کامل انجام شود.

آخرین خبر البرز در اینستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday