logo

عزاداری همدانی‌ها در سالروز شهادت امام رضا(ع)

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
عزاداری همدانی‌ها در سالروز شهادت امام رضا(ع)

باشگاه خبرنگاران/ مردم دارالمومنین همدان همزمان با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) به عزاداری پرداختند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان عنوان کرد: آیین سوگواری شهادت امام رضا(ع) با هدف تقویت باور‌های دینی نسل جوان در ۱۰ بقعه شاخص استان همدان برگزار شد.
حسینی افزود: تبیین و ترویج فرهنگ رضوی نیاز جامعه امروز است و این ایام فرصت مناسبی برای گرامیداشت شعائر اسلامی و پیاده سازی آن در جامعه است.
او می گوید: ۱۰ مُبلغ به بقاع شاخص و ۱۵ مبلغ نیز به مناطق محروم به منظور الگو برداری عموم مردم از سبک زندگی امام رضا(ع) اعزام شدند و در قالب سخنرانی‌ها و مداحی‌ها، درباره فضایل اخلاقی و معنوی، خدمات و نحوه شهادت آن حضرت برای عزاداران سخنرانی و مداحی کردند.
معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: در آیین‌های عزاداری در بقاع متبرکه استان همدان جمع زیادی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت حضور داشتند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به سوگواری پرداختند و نیز مداحان اهل بیت(ع) با مرثیه سرایی و عزاداران با سینه زنی در غم شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عزاداری پرداختند.
حسینی گفت: تمامی بقاع متبرکه استان پوشیده از پرچم‌ها و بیرق‌های سیاه شده و نوای حزن انگیز نوحه و اشک و آه دوستداران امامت در فضای این بقاع طنین انداز شد.
او گفت: پخش نذورات مختلف، قرائت صلوات خاصه، دسته‌روی عزاداری از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط مردم ولایی همدان در بقاع متبرکه انجام شد.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today