برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ثبت 10 وقف جدید در استان قزوین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ثبت 10 وقف جدید در استان قزوین

ایرنا/ مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: ۱۰ وقف جدید در استان متناسب با نیازهای روز جامعه در سامانه موقوفه‌های کشور ثبت شده که از این تعداد سه وقف گروهی شامل خانه بهداشت، آرامستان و حسینیه بوده است.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف استان قزوین، با اعلام این خبر اظهار کرد: قزوین یکی از استان‌های باسابقه در زمینه وقف است تا جایی که هم‌اکنون ۲۰ درصد از اراضی آن موقوفه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه استان قزوین دارای ۸۱۴ موقوفه است، افزود: از این تعداد ۵۰۸ موقوفه بعد از انقلاب به ثبت رسیده و مابقی پیش از انقلاب اسلامی بوده است.
این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر اوقاف استان از طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان در راستای ایجاد اشتغال، تولید سرمایه و کمک به محرومیت‌زدایی حمایت می‌کند.
مجیدی ادامه داد: در بحث نهضت ملی مسکن با حمایت استاندار و نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی در دو پروژه به وسعت سه هزار هکتار به صورت ویلایی و شهری به منظور خانه‌دار شدن مردم گام‌های برداشته شده است.
این مسئول گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۴۹۵ سند تک‌برگی برای موقوفات اخذ شده است و یک هزار و ۸۱۹ رقبه موقوفه سندار شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کمک به مساجد و بقاع متبرکه از محل اعتبارات دولتی، ۱۰ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان به ۱۷۷ مسجد و ۳۳ بقعه متبرکه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ مساعدت شد.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today