برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اولویت‌های پنج‌گانه گردشگری گلستان نهایی می‌شوند

منبع
مهر
بروزرسانی
اولویت‌های پنج‌گانه گردشگری گلستان نهایی می‌شوند

مهر/ مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: اجرای مرمت گنبد قابوس، احیای شهر جرجان، دیوار و بافت تاریخی گرگان و طرح آشوراده را به عنوان اولویت های گلستان نهایی خواهیم کرد.

محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اظهار کرد: حدود نیمی از جمعیت گلستان در روستاها زندگی می‌کنند و باید از این فرصت بی‌بدیل استفاده کنیم.
وی افزود: اگر می‌خواهیم که گردشگری در گلستان رونق بگیرد باید از روستاها شروع کنیم و با توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در روستا این رویکرد اجرایی خواهد شد.
ساوری ادامه داد: مرمت گنبد قابوس، احیای شهر تاریخی جرجان، دیوار تاریخی گرگان و بافت تاریخی گرگان و همچنین تسریع در اجرای طرح گردشگری آشوراده از اولویت‌هاست.
وی گفت: تاکنون از ظرفیت گردشگری روستاهای گلستان به درستی استفاده نشده که بخشی از این عدم توفیق به سبب نبود برنامه ریزی لازم برای تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل و بخشی هم به سبب کارشکنی برخی دستگاه‌های اجرایی است.
این مسئول افزود: روستاهای گلستان با ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در بخش تاریخی، طبیعی و دریایی و بومگردی گرفتار ساز و کارهای زائد اداری هستند در حالی که با رونق گردشگری در این روستاها می‌توان به تکاپوی و رونق مشاغل زیادی در گلستان امیدوار بود.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today