برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ثبت اختراعی جدید در صنعت برق توسط یک سمنانی

منبع
فارس
بروزرسانی
ثبت اختراعی جدید در صنعت برق توسط یک سمنانی

فارس/ دستگاه «جلوگیری از تخریب دومینوی باطری‌های ups با کمک دتکتور» ثبت اختراع شد.

محمدعلی حسنی، مخترع سمنانی و کارشناس مسئول شبکه و ارتباطات شرکت توزیع برق استان سمنان در تشریح اختراع خود اظهار کرد: گواهی‌نامه اختراع با ‌عنوان جلوگیری از تخریب دومینوی باطری‌های ups با کمک دتکتور از سوی اداره ثبت اختراعات صادر شد.
وی بیان کرد: در سیستم‌های برق اضطراری ups و تجهیزاتی که از باطری‌های سری یا موازی استفاده می‌کنند، اگر حداقل یک باطری معیوب شود، سایر باطری‌ها به تبعیت از آن مورد تخریب قرار می‌گیرند که به این عمل پدیده دومینوی تخریب باطری‌ها می‌گویند.
حسنی با اشاره به اینکه باطری‌های به‌کار گرفته شده در یک سیستم برق اضطراری همیشه تا زمان تعیین‌شده سالم نیستند و برحسب تفاوت‌های ساخت، یک باطری زودتر از عمر نهایی خود معیوب می‌شود، گفت: باطری‌های سری شده ups تحت ولتاژ مشخص شارژ می‌شوند و کاهش ولتاژ یک باطری موجب تغییر و اعمال ولتاژ بیشتر روی باطری‌های دیگر می‌شود.
این مخترع سمنانی افزود: به دلیل عدم افزایش ولتاژ هر باطری به بیش از 8.13 ولت انرژی صرف شده، موجب تلف توان و تولید گرما تا مرحله‌ای که باطری‌های دیگر به ترتیب ضعفی که دارند معیوب می‌شوند.
وی افزود: برای جلوگیری از این پدیده، لازم است اولین باطری معیوب با دقت و در کمترین زمان ممکن مشخص و بلافاصله توسط کاربر تعویض شود.
حسنی اضافه کرد: این اختراع عملاً در شرکت توزیع برق استان سمنان به کار گرفته شده و اثرات صرفه‌جویانه آن به اثبات رسیده است.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today