برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شناسایی بیش از دو هزار نفر دارای فقر مطلق در استان قزوین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شناسایی بیش از دو هزار نفر دارای فقر مطلق در استان قزوین

ایرنا/ معاون فرهنگی اداره‌کل کار استان قزوین گفت: دو هزار و ۲۲۶ نفر دارای فقر مطلق در سطح این استان شناسایی شده‌اند که درآمد ماهانه آنها کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

محمدرضا کریمی، معاون فرهنگی اداره‌کل کار استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: این افراد با همکاری و مشارکت دستگاه‌های حمایتی و اجرایی استان شناسایی و مشمول شیوه‌نامه فقر مطلق هستند.
وی اضافه کرد: هرچند افراد دارای فقر مطلق در سطح استان بیشتر در رده سنی میانسال، مسن و سالخورده هستند؛ اما در شناسایی آنان، میزان درآمد خانواده مورد بررسی قرار گرفته است.
به گفته این مسئول، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه های متولی و اجرایی در حال رصد و شناسایی کامل افراد دارای فقر مطلق در استان بوده در حالی که خوشبختانه در این زمینه قزوین نسبت به سایر استان ها پیشرو است.
کریمی خاطرنشان کرد: حمایت از این افراد بعد از مرحله شناسایی در قالب توزیع بسته های معیشتی و تخصیص منابع مالی و اعتباری آغاز خواهد شد که این مساله بعد از ابلاغ سیاست‌نامه اجرایی صورت می پذیرد.
این مسئول با اشاره به مناطق دارای فقر مطلق در سطح استان، تاکید کرد: مناطق محروم شناسایی شده مربوط به شهرستان های بویین زهرا، آوج و قزوین بوده که بیشترین میزان فقر مطلق را نسبت به جمعیت خود داشته‌اند.
وی با اشاره به شایعاتی در خصوص پرداخت تسهیلات به مردم از محل یارانه‌ها، افزود: با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی کنونی انتظار داریم مردم هرگونه خبری را در حوزه یارانه از طریق سایت وزارتخانه، فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی مربوط پیگیری کنند زیرا در حال حاضر بازار شایعات و حاشیه ها در این رابطه داغ بوده و پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای یارانه ها نیز از جمله این شایعات است.
این مسئول با اشاره به دهک درآمدی خانوارها، اظهار کرد: هر ۶ ماه یک مرتبه اطلاعات خانوارها توسط سازمان هدفمندی یارانه ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که دهک درآمد خانواری بنا به برخی دلایل تغییر کند اقدام لازم صورت می‌گیرد تا حق هیچ خانواری در این راه تضییع نشود.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today