برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تلاش برای ریشه‌کنی فقر مطلق در کهگیلویه‌وبویراحمد ادامه دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تلاش برای ریشه‌کنی فقر مطلق در کهگیلویه‌وبویراحمد ادامه دارد

ایرنا/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکیدات دولت سیزدهم بر ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور، گفت: اهتمام و همگرایی ویژه‌ای برای تحقق این موضوع در استان وجود دارد.

حمیدرضا واعظی زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ابتدای سال جاری بر اساس دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ریشه کنی فقر مطلق در کشور برنامه‌ریزی و دستورالعمل‌های آن ابلاغ شده که این طرح پس از پالایش وارد فاز عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه شاخص فقر مطلق نداشتن سرپناه، خوراک و پوشاک مناسب است، افزود: در اجرای این برنامه و شناسایی افراد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی نیز همکاری می کنند.
به گفته واعظی‌زاده بررسی از ۴۰ هزار متقاضی این استان که با نام‌نویسی در سامانه حامی متقاضی استفاده از مزایای فقر مطلق شده اند، آغاز شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه معیشتی از جمله برنامه‌های توانمندسازی نیازمندان زیر پوشش طرح فقر مطلق است.
وی تاکید کرد: افرادی که زیرپوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و درآمد آنان بدون احتساب یارانه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در هر ماه باشد از مزایای طرح فقر مطلق بهره‌مند خواهند شد.
واعظی زاده ابراز کرد: در قالب این طرح افرادی که در شرایط فقر مطلق زندگی می کنند شناسایی و اطلاعات آنان در سامانه حامی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری و این داده‌ها با اطلاعات سامانه جامع رفاه ایرانیان تطبیق داده می‌شود و از این طریق خانواده‌هایی که درگیر فقر مطلق هستند شناسایی می‌شوند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today