برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشت میلیارد تومان تعرفه خدمات پرستاری در استان بوشهر پرداخت شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشت میلیارد تومان تعرفه خدمات پرستاری در استان بوشهر پرداخت شد

ایرنا/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امسال برای نخستین بار با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال مبلغ هشت میلیارد تومان بعنوان علی الحساب به گروه هدف پرداخت شده و با پیگیری انجام شده قرار است ۲ ماه دیگر هم پرداخت شود.

احمد یزدان پناه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست پرستاران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با امام جمعه بوشهر اظهار کرد: همچنین در ۱۰ ماه گذشته با وجود بدهی دانشگاه اما کارانه پرستاران تا آذر ۱۴۰۰ تسویه و در بخش پرداخت اضافه کار نیز سه ماه از سال گذشته پرداخت شده است.
وی مبلغ هر اضافه کار و کارانه پرستاران استان بوشهر را ۶.۵ میلیارد تومان عنوان کرد که تاکنون ۱۱ کارانه و ۱۱ اضافه کار پرداخت شده است.
یزدان پناه اضافه کرد: تعداد کل پرستاران استان بوشهر سه هزار و ۳۰ پرستار برای یکهزار و ۵۸۲ تخت عنوان کرد و افزود: از این شمال ۲هزار و ۲۰۰ نفر پرستار و ماما مربوط به بیمارستان‌های دانشگاهی که یکهزار و ۷۲ تخت فعال و ۸۳۰ پرستار نیز در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی مشغول به کار هستند که ۵۱۰ تخت فعال را پوشش می‌دهند.
وی یادآورشد: این تعداد شامل ۹۷۴ پرستار، ۲۳۲ بهیار، ۱۲۶ کمک پرستار، ۱۵۱ نفر کادر اتاق عمل،۳۰۰ نفر ماما، ۱۵۴ نفر هوش بری، ۱۹۷ نفر مدیران پرستاری و ۴۰۰ پرستار در قالب ۵۵ پایگاه اورژانس فعال هستند.
یزدان پناه افزود: اگر بخواهیم به استاندارد کشوری در زمینه نسبت پرستار به تخت برسیم باید ۱۵۰پرستار، ۴۷ نفر اتاق عمل، ۲۵ هوش بری و ۱۶۵ نفر کمک پرستار و اگر بخواهیم به استاندارد جهانی برسیم به ۶۳۰ کادر پرستاری و ۱۶۵ کمک پرستار نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد پرستاران استان مرد و ۷۲ درصد زن هستند گفت: در زمان حاضر نسبت پرستار به تخت بیمارستان دانشگاهی در استان ۱.۲ و در کشور ۱.۳۳ درصد است این درحالی است که این آمار باید به ۲.۵ برسد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جذب ۲ میلیارد تومان برای تجهیز پانسیون پرستاری و راه اندازی کلینیک‌های پرستاری در بیمارستان‌ها شامل کلینیک مدیریت زخم، دیابت و فشار خون را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.
یزدان پناه افزود: همچنین طی یک سال اخیر ۶۳ نفر در قالب تبدیل وضعیت از شرکتی به استخدام و ۲۵۰ نفر کادر پرستاری در قالب طرح نیروی انسانی در بیمارستان‌های استان جذب شده اند.
وی اضافه کرد: همچنین مجوز جذب ۴۰ نفر نیرو که از سال‌های گذشته برزمین مانده بود نیز با تلاش صورت گرفته آزمون استخدام آنها برگزار می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رفع دغدغه مالی پرستاران با پرداخت مطالبات این گروه باید در اولویت دانشگاه علوم پزشکی باشد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ارتقای سلامت روحی، روانی و مواظبت از سلامت جسمی پرستاران، افزایش کارآیی و توجه به آموزش ضمن خدمت پرستاران باید در اولویت قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: ضمن توجه به توسعه زیرساخت‌های درمانی، تأمین اعتبارات مالی حوزه درمانی و پرستاری ضروری است.
امام جمعه بوشهر شغل پرستاری را حلقه واسط درمان پزشکی و بیمار عنوان کرد و گفت: پرستاری از شغل‌های بسیار مهم و مقدس به‌شمار می‌رود و خدمات آنان درخور تحسین و سپاسگزاری است.
وی بیان کرد: زنان پرستار ضمن رسیدگی به بیمار در خدمات به خانواده نقش ویژه‌ای دارند که نشان از جایگاه والای زنان پرستار است.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar