logo

اختصاص بودجه بی‌سابقه اشتغال به استان قزوین

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
اختصاص بودجه بی‌سابقه اشتغال به استان قزوین

صدا و سیما/ نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: امسال هزار و 480 میلیارد تومان بودجه اشتغال به استان قزوین اختصاص یافته است.

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: قانون صدور مجوزها و تسهیل کسب و کار بسیار مهم است که حفظ سرمایه سرمایه گذاران را به دنبال دارد. امسال 18 هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی داشتیم که هزار و 480 میلیارد تومان به سهم استان قزوین اختصاص یافته است و سالیانه 2 درصد افزایش اشتغال داشتیم. پنجره واحد اشتغال در دولت الکترونیک به خوبی راه اندازی نشده است و مورد انتظار ما نبوده است. بروکراسی مانع این مجوزهاست. در سند تحول دولت مردمی که بر اساس قانون مجلس باید تمام اقدامات الکترونیکی شود. بیش از 50 جلسه در کمیته سلامت الکترونیک نشست برگزار شده است و همه اقدامات درمانی و سلامت به صورت الکترونیک انجام می شود که به بالای 65 درصد رسیده است. در یک و نیم سال گذشته به اندازه 15 سال گذشته اقدامات الکترونیکی افزایش پیدا کرده است. 
محمدبیگی گفت: قانون جوانی جمعیت زمینه ای شد که تسهیلات برای تولد فرزندان ارائه می شود. 120هزار مادر به ازای تولد فرزندان دریافت کرده اند. برای اولین بار در حقوق پدر خانواده به ازای مادر 50 درصد و به ازای فرزند 100درصد افزایش پیدا کرد. به لطف این قانون هزار و 80 خانواده صاحب مسکن شدند. بیش از 600 میلیارد تومان حدود 240 هزار خانواده وام فرزند دریافت کردند. بیش از 51 درصد وام ها را دریافت کرده و بقیه هم در صف قرار دارند. اجرای قانون جوانی جمعیت از 20 درصد به 35 درصد افزایش پیدا کرده است. سالیانه 600هزار تولد فرزند دوم داریم.
وی گفت: در استان قزوین 780 خانواده سه فرزندی و بالاتر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و ظرفیت باز هم وجود دارد. با تسهیلات مسکن را امیدواریم صاحب خانه کنیم. در حوزه تسهیلات بانکی کسانی که باشرایط کمتری مثلا تسهیلات بانکی دارند و تسویه نکرده اند بتواند به نصف تسویه تسهیلات جدید را اخذ کنند. سبد تغذیه سه دهک پایین هم در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم وزارتخانه کار هم اقدام کند.
محمدبیگی گفت: شنبه این هفته سامانه ماده 53 و 54 قانون مربوط به مادران باردار و بحث های سقط جنین در کشور افتتاح می شود. با سلامت الکترونیک زمینه خدمت به مادران باردار افزایش پیدا می کند. 
وی گفت: اتفاقات اخیر دل های همه ما را آزرده کرده است. فرصت احیا و مطالبه گری صحیح در کنار توجه به داشته های نظام و ملت را باید از دست ندهیم. کشور دارای زیرساخت های قابل توجه است. در حوزه اقتصاد سعی کردیم قوانین را اصلاح کنیم. 
محمدبیگی گفت: قانون تعرفه گذاری پرستاری بیش از 15 سال روی میز مانده بود که امسال اجرایی شد و هزار و 200 میلیارد تومان به حساب پرستاران واریز شد. قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به درستی انجام نمی شد که امروز تقریبا به آن دست یافتیم. قانون بیمه ناباروری 90 درصد شد. قانون صندوق بیماران صعب العلاج 5 هزار میلیارد تومان ذخیره دارد. 2 هزار میلیارد تومان هم توسط هلال احمر به بیماران صعب العلاج اختصاص داده است. 
وی گفت: نظارت دولت بر بازار متاسفانه ضعیف است. رشد قیمت ها بالاست. ناظرین دولت باید بیشتر شود. مجلس باید ابعاد نظارتی را بیشتر کند. 

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today