برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وزیر میراث فرهنگی: اماکن ناایمن بازار اراک در اولویت مرمت قرار گیرند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزیر میراث فرهنگی: اماکن ناایمن بازار اراک در اولویت مرمت قرار گیرند

ایسنا/ وزیر میراث فرهنگی گفت: اماکن ناایمن در بازار تاریخی اراک در اولویت مرمت قرار گیرند.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از بازار تاریخی اراک با بیان اینکه بازار تاریخی اراک ثبت ملی شده است، اظهار کرد: راسته بازار اراک، به معنای خاص معماری، به لحاظ وسعت و تنوع کاربری ها بهترین وضعیت را دارد و در نوع خود بی‌نظیر است و از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمند کشور به شمار می‌رود که حفظ و مرمت آن نیازمند اعتبارات خوبی است ولی متاسفانه در حد اعتبارات جاری وزارتخانه نیست و باید دستگاه‌های مختلف در این رابطه به‌کارگیری شوند.
وی با بیان اینکه اولویت‌های مرمتی باید در بازار تاریخی اراک مشخص شود، افزود: فضاها و اماکنی که جنبه تخریبی دارند باید در اولویت مرمت قرار گیرد تا با کمک بازاریان اقدامات موثری را انجام دهیم، چرا که این اثر تاریخی جایگاه ویژه‌ای دارد، توجه خاص می‌خواهد و انواع معماری ها، نماسازی ها، کاروانسراها و حجره های این بنای تاریخی، لزوم حفظ آن را چند برابر کرده است.
ضرغامی با اشاره به مدرسه علمیه سپهداری بازار تاریخی اراک بیان کرد: مرحوم حاج عبدالکریم حائری یزدی ۱۶ سال در این حوزه مشغول به درس و بحث بودند و حجره طلبگی حضرت امام راحل نیز در این مدرسه واقع شده، در نتیجه جایگاه ویژه علمی و انقلابی دارد. بنای این مدرسه مشکلاتی دارد که مورد بررسی قرار گرفت و درصدد رفع آن برمی‌آییم.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today