logo

پاکسازی ۱۰۴ نقطه بحرانی زباله در گیلان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پاکسازی ۱۰۴ نقطه بحرانی زباله در گیلان

ایرنا/ مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: تاکنون از ۲۱۹ نقطه بحرانی شناسایی شده زباله در این استان ۱۰۴ مورد پاکسازی شده‌است.

حمزه عشوری، مدیرکل محیط زیست گیلان اظهار کرد: وضعیت ۵۳ نقطه بحرانی زباله رو به‌بهبود است و اقدامات لازم برای پاکسازی کامل این نقاط بحرانی در حال انجام است.
وی بیان کرد: برای ۶۲ نقطه بحرانی زباله در استان گیلان تا این لحظه اقدامی انجام نشده که این نقاط در شهرستان های رشت، آستارا، لنگرود، بندرانزلی، رودبار، آستانه اشرفیه، شفت فومن، صومعه‌سرا، ماسال و املش است.
محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی رشت نیز با بیان اینکه بهسازی محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت در حال انجام است، اظهار کرد: پس از انعقاد قرارداد طی ماه گذشته با استقرار تجهیزات از سوی شرکت طرف قرارداد، بهسازی محل دفن زباله آغاز شده‌ است.
وی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا و ضرورت توجه به این مهم برای رفع مشکلات مربوط به پسماند، افزود: شهرداری رشت در عمل برای تفکیک زباله از مبدا کاری انجام نداده که این مهم باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در موضوع تفکیک زباله از مبدا از حدود سه سال گذشته بین شهرداری رشت قرادادی با یک شرکت بسته شد، اضافه کرد: شرکت مربوطه به تعهدات خود در این بخش عمل نکرد که در دستگاه قضا پی‌گیر این موضوع هستیم.
این مسئول با اشاره به فعالیت کارخانه کود آلی در منطقه لاکان رشت با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن اظهار کرد: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله در این کارخانه پردازش می‌شود و هم اینک اعتراضات مردمی در این منطقه زیاد شده و در صورت افزایش ظرفیت هزار تنی، سراوان دیگری را رقم می زند.
وی بیان کرد: محل جدید دفنگاه زباله باید به شهرداری رشت اعلام شود تا تمهیدات لازم انجام گیرد.
جنگل‌های سراوان رشت با زیبایی‌های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله‌های این شهر و برخی از شهرهای اطراف شده به طوری که شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها و بوی تعفن آن موجب نگرانی و ناراحتی مردم این منطقه شده است.
محل دفن زباله رشت کوهستانی از زباله به ارتفاع ۹۲ متر است.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today