برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

علاج‌بخشی سد وشمگیر، در گروی تأمین اعتبار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
علاج‌بخشی سد وشمگیر، در گروی تأمین اعتبار

باشگاه خبرنگاران/ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتباری، فقط برای بخشی از مولفه‌های اجرایی طرح علاج‌بخشی سد وشمگیر اقدام شده است.

سیدمحسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان اظهار کرد: طرح علاج بخشی سد وشمگیر با هدف بهبود ذخیره، انتقال و توزیع آب مطالعات آن انجام شده است؛ اما با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتباری، فقط برای بخشی از مولفه های اجرایی آن تاکنون اقدام شده است.
او ادامه داد: با توجه به اولویت انجام کار و به منظور بهبود ذخیره سازی در مخازن فرعی سد وشمگیر، بخش های افزایش ارتفاع مخزن اجرا شده است.
حسینی گفت: اجرای این کار، سبب افزایش حجم آب ذخیره مخازن از ۲۰ میلیون مترمکعب به ۳۷ میلیون متر مکعب شده است.
وی افزود: عملیات لایروبی به عنوان یکی از مولفه های اجرایی کانال های ایستگاه های پمپاژ مورد توجه بوده و بخشی از این عملیات در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام شده است.
او ادامه داد: برای طرح علاج بخشی تا کنون در راستای بهبود و تقویت مخازن فرعی ۱ و دو و احداث مخزن فرعی چهار و سیستم های برداشت و انتقال آب(خرید و نصب پمپ‌ها) و اجرای عملیات کانال‌های انتقال آب تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و هزینه شده است و در سال جاری نیز حدود ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.
او گفت: با این اقدام عملیات احداث ایستگاه پمپاژ فرعی و ادامه کانال‌های بتنی انتقال آب و بخشی از لایروبی کانال های شبکه راست در برنامه اجرایی این شرکت در سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today