کمک سه هزار میلیارد ریالی خیران برای ساخت مدرسه در خوزستان

ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خیران مدرسه ساز استان در یک سال اخیر سه هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان کمک کردند.
مسعود حمیدینژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه خیران مدرسه ساز خوزستان رتبه نخست کشور را در چند سال اخیر کسب کرده اند، بیان کرد: امیدواریم با حمایت خیران مدرسه ساز و با ادامه روند ساخت و ساز مدرسه بتوانیم سرانه آموزشی خوزستان را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.
وی ادامه داد: سرانه آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است که در حال حاضر این میانگین در خوزستان ۴.۸ متر مربع است، البته متوسط استاندارد سرانه آموزشی هشت متر مربع است.
حمیدی نژاد افزود: در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال توسط خیران برای تجهیز هنرستانهای استان پرداخت شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: خوشبختانه در خصوص ایجاد فضاهای ورزشی برای دانش آموزان نیز برخی خیران ورود کرده اند.
در سه سال اخیر بیش از سه هزار کلاس درس در خوزستان ساخته شده است که بالای ۸۰ درصد این پروژه ها با کمکخیران انجام گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جمع روسای شوراهای انجمن اولیا و مربیان مدارس ناحیه دو اهواز نیز گفت: باید نقش خانواده به عنوان یک مجموعه تربیتی در کنار مدرسه به عنوان یک مجموعه آموزشی پر رنگ تر و اثر گذارتر باشد.
وی با تاکید بر اینکه خانواده دانش آموزان باید ارتباط تنگاتنگی با مدرسه داشته باشد، افزود: متاسفانه ارتباط خانواده با مدارس کمرنگ شده است و انجمن اولیا برای ایجاد ارتباط خانواده با مدارس ایجاد شده است.
حمیدی نژاد اظهار کرد: دشمنان بشریت به دنبال از هم پاشیدن خانواده هستند، اگر نقش مادر را در خانواده ضعیف شود به تدریج این اختلال در جامعه نفوذ پیدا می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه برای پر رنگ کردن نقش خانواده در مدارس باید گام موثری برداشته شود افزود: اتفاقاتی اخیرا در مدارس ما شکل می گیرد که نگران کننده است که برای مدیریت این اتفاقات برنامه و کارهایی را آغاز کرده ایم.
وی ضمن تاکید بر جایگاه و نقش اولیای دانش آموزان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش، اظهار کرد: نقش اولیا در آموزش و پرورش یک نقش محوری است و علاوه بر ابعاد نظارتی در حوزه کیفیت بخشی نیز می توان از ظرفیت بالای شوراهای انجمن اولیا و مربیان استفاده کرد.
حمیدی نژاد اظهار کرد: پررنگ کردن نقش خانواده به عنوان یک جریان اثرگذار در تحقق برنامههای تربیتی در کنار مباحث آموزشی می بایست به صورت ویژه دنبال شود.