برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انفجار و آتش‌سوزی هولناک در شیراز؛ هفت نفر مصدوم شدند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
انفجار و آتش‌سوزی هولناک در شیراز؛ هفت نفر مصدوم شدند

باشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: وقوع انفجار و آتش‌سوزی در منزل ویلایی واقع در باغ شهری، آتش سوزی گسترده و هفت مصدوم به دنبال داشت.

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اعلام این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۰ و ۱۶ دقیقه شب گذشته، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در خانه باغی واقع در شهرک فجر جاده ماسه‌شویی به مرکز فرماندهی ۱۲۵ اعلام و آتش‌نشانان از ایستگاه هشت به محل اعزام شدند.
وی اضافه کرد: بر اساس بررسی کارشناسی، نشت گاز شدید از کپسول ال‌پی‌جی منجر به وقوع انفجار مهیب و آتش‌سوزی در ویلای ۲۵۰ متری شده بود.
قانع با اشاره به مصدومیت شدید هفت نفر در این محل، بیان کرد: این حادثه علاوه بر آتش‌سوزی و تخریب ساختمان، هفت مصدوم داشت که در لحظات اولیه حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به حساسیت این عملیات به دلیل وجود مخزن 3 هزار لیتری گاز مایع در فضای باغ و وجود سه کپسول ال‌پی‌جی ۵۰ کیلویی در دل شعله‌های آتش گفت: با توجه به احتمال بروز انفجار شدید و گسترش حادثه، آتش‌نشانان به سرعت وارد عمل شده و ضمن خارج کردن مخازن و خنک‌سازی، شعله‌های آتش را که با سرعت در حال سرایت به اطراف بود، مهار کردند.
قانع ادامه داد: با مدیریت و سرعت عمل تیم‌های اطفایی، خطر رفع و شعله‌های سرکش آتش به طور کامل مهار شد و تیم‌های عملیاتی محل حادثه را لکه‌گیری و ایمن‌سازی کردند.
متأسفانه سهل انگاری و بی توجهی در این حادثه و نگهداری غیر اصولی و غیر استاندارد مخازن گاز علاوه بر مصدومیت شدید هفت شهروند، خسارت مالی زیادی نیز بر جای گذاشت.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online