برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چاقو و فرش زنجان بازار خوبی در برزیل خواهد داشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چاقو و فرش زنجان بازار خوبی در برزیل خواهد داشت

ایسنا/ رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل گفت: مجموع تجارت مستقیم و غیرمستقیم ایران و برزیل بالای ۷ میلیارد دلار است‌.

سیدفخرالدین عامریان، رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل در نشست با فعالان‌ اقتصادی استان زنجان با ابراز خرسندی از افرایش تبادلات تجاری ایران و برزیل، اظهار کرد: در بحبوبه مشکلات اقتصادی ایجاد دفتر تجاری ایران _ برزیل به طور مشترک به افزایش تجارت این دو کشور کمک کرد.
وی با اشاره به جای خالی تجار زنجانی در برزیل، عدم شناخت از کالاهای استان و هیئت تجاری را به‌خاطر نبود تعاملات دانست و افزود: امیدوارم اتاق مشترک ایران _ برزیل و اتاق بازرگانی زنجان با تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا کردند از این به بعد در جهت توسعه تجارت تلاش کنند.
عامریان با اشاره به اینکه حدود ۵ سال از افتتاح  اتاق بازرگانی ایران _ برزیل در تهران می‌گذرد، ادامه داد: خوشبختانه از زمانی که اتاق تاسیس شده صادرات محصولات ایرانی را بیش از دو برابر کردیم؛ همان‌طور که مطلع هستید به صورت مستقیم حدود ۴ میلیارد دلار امسال به این کشور صادرات داشتیم. 
وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از جمله گوشت، فرآورده دامی و سویا به ایران، اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضی از همین کالاها به صورت غیرمستقیم وارد می‌شود، برآوردی که داریم حدود ۷ میلیارد دلار تجارت با برزیل است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران _ برزیل با اشاره به اینکه عمده واردات ما از برزیل فرآورده دامی و گوشتی است، ابراز کرد: تجار ایران در حوزه صادرات فرش، صنایع‌دستی، کشمش، خشکبار که بیشتر پسته است و همچنین محصولات پتروشیمی مخصوصاً اوره به برزیل‌ فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به صادرات حدود ۱.۵ میلیارد دلاری صنایع پتروشیمی (اوره)، اذعان کرد: امیدواریم سال جدید صادرات غیررسمی ما به‌خصوص در کالاهای جدید افزایش یابد تا از طرفی بتوانیم صادرات اوره را به بیش از ۳ میلیون تن افزایش دهیم‌.  
این تاجر ایرانی، ظرفیت واردات چاقو در کشتارگاه‌های برزیل را فرصت مناسبی برای زنجانی‌ها دانست و تاکید کرد: برخی کالاها در برزیل فرصت زیادی برای ارزآوری ایجاد می‌کند که چاقو و فرش از این کالاها هستند.
عامریان با اشاره به صادرات یک میلیون و دویست تنی اوره، تشریح کرد: کشور ما تا الان هیچ اقدامی برای صادرات میوه نداشته است که اتاق ایران و برزیل با همکاری وزارت کشاورزی تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌اند و مقرر شده میوه کیوی، سیب درختی و انار به برزیل صادرات شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل با اشاره به فعالیت مرکز تجاری ایران در یکی از شهرهای برزیل و دریافت مجوزهای برای توسعه تجارت؛ خواهان حضور تجار زنجانی در نمایشگاه‌های این کشور شد و افزود: مطمئنا شرکای تجاری خود را در این نمایشگاه‌ها خواهید یافت؛ نمایشگاه تخصصی در خردادماه سال آینده در این کشور به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای شناساندن کالاهای ایرانی به تجار و مردم برزیل است.
این مسئول با اشاره به ۳۸۸ معدن فعال در زنجان فرصت سرمایه‌گذاری را در این حوزه بسیار موثر دانست و ابراز کرد: ماشین‌آلات حفاری و ... تولید برزیل عملکرد بهتری از ماشین‌آلات ترکیه‌ای دارند و همین موضوع می‌تواند معدن‌کاران استان را برای‌ واردات ماشین‌آلات ترغیب کند.  

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today