برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ثبت ۱۱ گزارش مردمی در سامانه سوت‌زنی اداره‌کل اقتصاد و دارایی مرکزی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ثبت ۱۱ گزارش مردمی در سامانه سوت‌زنی اداره‌کل اقتصاد و دارایی مرکزی

ایرنا/ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۱۱ گزارش مردمی از ابتدای امسال تاکنون در سامانه سوت‌زنی این اداره‌کل ثبت شده است.

سعید ملااسماعیلی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار کرد: هفت گزارش از مجموع این گزارشات از گذشته در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت شده بود و چهار گزارش دیگر که در سامانه سوت‌زنی به ثبت رسیده، در حال رسیدگی است.
وی با یادآوری بهره‌برداری سامانه سوت‌زنی در وزارت اقتصاد و دارایی ادامه داد: این سامانه در سایت بازرسی وزارت اقتصاد به نشانی bazresi.mefa.ir راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند اطلاعات مربوط به املاک مازاد ثبت نشده دولت در سامانه اموال را اعلام کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند زمین، ساختمان و هرنوع ملک با هرنوع کاربری را به این سامانه اعلام کنند و چنانچه مورد اعلامی در گذشته در سایت سادا ثبت نشده باشد، بنابر دستور وزیر اقتصاد، معادل یک‌هزارم ارزش ملک، به فرد معرفی کننده، پاداش پرداخت می‌شود.
ملااسماعیلی گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند اطلاعات زمین و یا ملک مربوطه را در این سامانه ثبت کرده و اطلاعات شخصی خود که محرمانه باقی می‌ماند را نیز درج کنند.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم توسط بازرسین اموال هر اداره‌کل استانی و در صورتیکه در سامانه سادا ثبت نشده باشد و ملک معرفی شده به عنوان مازاد و بلااستفاده تلقی شود، از طریق قیمت‌گذاری توسط مراجع قانونی، یک درصد مبلغ آن ملک مشخص شده، به فرد معرفی کننده به عنوان پاداش ارایه می‌شود.
استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today