برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار پلیس زنجان به مالخران اموال مسروقه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار پلیس زنجان به مالخران اموال مسروقه

ایرنا/ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان به تمام افرادی که در خرید و فروش اجناس مسروقه دست دارند هشدار داد و گفت: دستگیری مالخران به‌عنوان هم‌دستان پنهان چرخه سرقت به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان اظهار کرد: مبارزه با سرقت در کنار برخورد با جرایم جنایی، خشن و رایانه ای یکی از مهمترین دغدغه ها و اهداف پلیس آگاهی است.
وی یادآور شد: سرقت در هر سطح آن و با هر شیوه یکی از آزار دهنده‌ترین موضوعات برای شهروندان است که همواره شکایات فراوانی از این دست در مراکز پلیس آگاهی وجود دارد.
آدینه لو تصریح کرد: خدمتگزاران پلیس آگاهی در این راستا با انجام اقدامات گسترده و برنامه ریزی دقیق به موفقیتهای فراوانی دست یافته اند اما هنوز تا رسیدن به هدف نهایی چند گام فاصله وجود دارد که یکی از اساسی‌ترین آنها مشکل خریداران اموال مسروقه یا به اصطلاح عموم «مالخران» است که نقش آنها در توزیع اموال مسروقه و ادامه چرخه سرقت اگر بیشتر از خود سارقان نباشد، بدون شک کمتر هم نیست.
آدینه لو تاکید کرد: سارقان با شناسایی این افراد تکیه گاه مطمئنی برای ادامه اعمال مجرمانه خود پیدا می کنند و با داشتن این اطمینان خاطر که نتیجه سرقت آنها سرانجام با مبلغی به فروش خواهد رفت، همواره در ذهن خود بهانه ای برای انجام جرم دارند.
وی افزود: مالخران نیز که از روی ناچاری سارق، اموال مسروقه را معمولا به قیمت نازل می خرند با فروش آنها به افرادی که اغلب به دنبال خرید اجناس دسته دوم و ارزان هستند به فعالیت خود ادامه می دهند، به همین دلیل این چرخه تاسف بار ادامه می یابد و با وجود تلاش گسترده کارآگاهان پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان، باز هم سارقان حرفه ای و سابقه دار در همزیستی مسالمت آمیز خود با مالخران به فعالیت ادامه می دهند.
آدینه لو با بیان راهکارهای ریشه کنی این پدیده شوم، اظهار کرد: بدون شک نقش مردم و البته صنوف مختلف در این زمینه بسیار پررنگ است و بی تفاوت نبودن در برابر فروش و عرضه اجناس سرقتی از هر صنف و برخورد منطقی و همکاری با پلیس باعث پیشرفت در این مبارزه می شود و با توقف خرید از مالخران، بازار آنها به سردی خواهد گرایید و سارقان نیز که پشتوانه فروش اموال سرقتی را از دست بدهند نمی توانند به سرقت کالاها اقدام کنند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد: به تمام افرادی که در خرید اجناس از سارقان و فروش آنها دست دارند به شدت هشدار داده می‌شود که از این پس به هیچ عنوان نمی توانند به ادامه فعالیت خود مطمئن باشند زیرا برخورد قاطعانه با این همدستان پنهان چرخه سرقت در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد.
وی گفت: از شهروندان انتظار می رود به صورت موازی با نخریدن اموال مشکوک و مسروقه از مالخران در این راه همانند همیشه کمک حال پلیس باشند و در صورت اطلاع یا مشاهده اینگونه اعمال مجرمانه مراتب را فورا به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۵۰ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در زنجان
سرهنگ سعید بابائی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در نتیجه اجرای طرح "عاصفات" از سوی این پلیس ۵۰ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر در استان دستگیر شدند.
طرح عاصفات به منظور پاکسازی نقاط آلوده با هدف پیشگیری از توسعه کانون های جرم و افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان، برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت به ویژه سارقان، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر و با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در مناطق مختلف اجرا می شود.
بابائی افزود: در اجرای طرح یک روزه "عاصفات" ماموران اداره پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، موفق به دستگیری ۹ نفر خرده فروش و ۴۱ نفر معتاد متجاهر در سطح شهرستان زنجان شدند.
وی ادامه داد: کشف ۲۰۳ گرم انواع مواد مخدر هم از دیگر توفیقات اجرای این طرح بود.
بابائی از شهروندان خواست: در صورت مشاهد هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت با سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری چهار سارق در ایجرود
فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود از دستگیری چهار نفر سارق در اجرای طرح زاجرات خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با سرقت و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان، ماموران انتظامی شهرستان ایجرود طی هماهنگی با مقام قضایی، طرح زاجرات را به مدت یک هفته به مرحله اجرا گذاشتند.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today