برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس جدید حوزه هنری ایلام معارفه شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رئیس جدید حوزه هنری ایلام معارفه شد

ایسنا/ با حضور هنرمندان، نویسندگان و دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ و هنر از زحمات چند ساله «محمدعلی قاسمی»، تقدیر و «سعید خیرالهی» به عنوان رئیس جدید حوزه هنری استان ایلام معارفه شد.

علی فروزان‌فر، معاون هنری حوزه هنری در این مراسم اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به استان‌های کشور، به ویژه استان‌های کمتر بهره‌مند اتفاق افتاده و این مسیر امروز به استان ایلام رسیده است. استان خاصی که عمدتا به خصوصیاتی از جمله پایداری و مقاومت مردم و رزمندگان این استان غیور در سال‌های دفاع مقدس شناخته می‌شود.

معاون هنری حوزه هنری ادامه داد: از خصوصیات خاص این استان می‌شود به دروازه‌ی عتبات عالیات بودن اشاره کرد، استانی که در ایام عزای سید الشهدا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و همه مشتاقین به سیدالشهدا یک نظرگاه ویژه را به عنوان شهر مهران انتخاب می‌کنند. نیاز است یک توجه خاص و ویژه به این استان بزرگ داشته شود.

فروزان‌فر تصریح کرد: مجموعه‌ی حوزه هنری در این سال‌ها توجه به توسعه فعالیت هنری و تولید آثار شاخص و متمایز را در برنامه خود داشته است. همچنین توجه خاص به حوزه شعر و داستان، موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی داشته است. 

"ناصر نجفی" معاون استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: افتتاح خانه عکاسان و جشنواره ملی دقیقه ۵۵ فوتبال از کارهای خوب انجام شده است. همه واقف هستند که نقش هنر و عکاسی با اهمیت است، مخصوصا در دوران انقلاب و دفاع مقدس که هنرمندان توانستند از این طریق این لحظه‌ها را ثبت کنند. 

نجفی ادامه داد: در طول زندگی بشر ،هنر همراه انسان‌ها بوده است و جدا نخواهد شد، پس می‌طلبد از طریق هنر نیازهای جامعه بررسی و به آن‌ها پاسخ مثبت داده شود. نقش هنر فراوان است که یک نمونه آن بحث تاثیر هنر بر امورات روزمره ما است.

وی تصریح کرد: هنر باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود. با نگاه به آثار هنری برای افراد آرامش ایجاد می‌شود و بخشی از مشکلات روانی را برطرف می‌کند. هنرمند با نگاه به اطراف، خلق اثر می‌کند که این تفاوت هنرمند با سایر افراد است. 

"محمد علی قاسمی" رئیس سابق حوزه هنری استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: مدیر بودن در حوزه فرهنگ و هنر افتخار نیست، بلکه  افتخار خدمت کردن به اهالی فرهنگ و هنر است. است.

رئیس سابق حوزه هنری استان ادامه داد: هنرمندان نخبگان هر جامعه‌ای هستند، از این منظر بر کارگزاران و سیاستگذاران  واجب است که  خدمتگزار نخبگان عرصه فرهنگ و هنر باشند.

وی به تلاش‌های فلاحی و بسطامی در مجلس برای تخصیص اعتبار به زیرساخت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات استان ایلام، کم‌ترین مطالبه مردم استان یک زیرساخت فرهنگی است که مصداق اصلی آن برج هنر است.

خیراللهی متولد ۱۳۵۹ است و پیش از تصدی مسئولیت حوزه هنری استان ایلام، ریاست انجمن هنرهای نمایشی این استان را برعهده داشت. او که یکی از فعالان هنرهای نمایشی کشور به شمار می‌رود، سابقه‌ داوری در جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر و کسب چندین جایزه از جشنواره‌های تئاتر استانی و ملی را در کارنامه خود دارد.

محمدعلی قاسمی از ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ رئیس حوزه هنری ایلام بود.

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/