برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آغاز مایه‌کوبی دام‌ها در مقابل بیماری طاعون در استان کرمانشاه

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
آغاز مایه‌کوبی دام‌ها در مقابل بیماری طاعون در استان کرمانشاه

صدا و سیما/ مایه کوبی دامهای سبک در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان از فردا چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) در استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

مجید همتی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یکی از بیماری های واگیردار در بین دامهایی همچون گوسفند و بز است که قابلیت انتقال بین مرزی دارد.
مجید همتی تب، ترشحات چشم و بینی، تورم و زخم دهان، ذات الریه و اسهال را از مهمترین  علائم این بیماری عنوان کرد و گفت: ابتلاء دام به این بیماری تلفات، تحمیل هزینه های درمان و کاهش تولید را به دنبال دارد و موجب خسارات اقتصادی زیادی در صنعت دامپروری می شود.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه واکسیناسیون را مهمترین راهکار پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و افزود: اداره کل دامپزشکی کرمانشاه از فردا (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت)، واکسیناسیون سراسری جمعیت دام سبک را در  استان آغاز می کند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیر امسال حدود ۳ میلیون راس دام سبک استان با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی به صورت کاملاً رایگان واکسینه شوند.
طبق مطالعات و بررسی های به عمل آمده بیماری PPR (طاعون نشخوار کنندگان) از بیماری هایی است که با انجام مایه‌کوبی، مراقبت و سایر اقدامات در بستر فعلی کشور قابلیت ریشه‌کنی را دارد.
دامداران و عشایر در صورت مشاهده علائم بیماری به نزدیکترین اداره دامپزشکی در سطح استان مراجعه و یا موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today