برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین آمارها از میزان ازدواج و طلاق در کردستان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آخرین آمارها از میزان ازدواج و طلاق در کردستان

ایسنا/ مدیرکل ثبت احوال استان کردستان بە آمار ثبت طلاق در استان اشارە کرد و گفت: متأسفانه در یک سال اخیر قریب بە ٥ هزار و ۲۳۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده که از این تعداد ٤ هزار و ٦٤٥ مورد طلاق شهری و ٥٨٥ مورد طلاق روستایی بوده است.

علی جوکار، مدیرکل ثبت احوال استان کردستان به نرخ ازدواج اشاره و اظهار کرد: از ۱۳هزار و ٦٥ واقعه ازدواج در کردستان، ۱۰هزار و ۷۰۱ مورد ازدواج شهری و ۲ هزار و ۳٦٤ مورد روستایی بوده است. 
وی با اعلام اینکه میانگین سن ازدواج بار اول در مردان ۲۷.۹۸سال و در زنان ۲۳.۷۲ سال است، افزود: بیشترین ازدواج ثبت شده بار اول مردان در کردستان مربوط به گروه سنی ۲٥-۲۹ساله به تعداد ٤هزار و ٤۳۱ مورد است که به روایتی ۳۳.۹ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی است.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان ادامە داد: بیشترین ازدواج ثبت شده بار اول زنان مربوط به گروه سنی ۲۰-۲٤ ساله به تعداد ۳هزار و ٥٤۷ مورد به روایتی ۲۷.۱ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی است.
وی بە آمار ثبت طلاق در استان کردستان اشارە و افزود: متأسفانه در یک سال اخیر قریب بە ٥ هزار و ۲۳۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده که از این تعداد ٤هزار و ٦٤٥ مورد طلاق شهری و ٥٨٥ مورد طلاق روستایی بوده است.
وی اضافە کرد: میانگین سن طلاق بار اول در مردان ۳٦.۲۳ سال و در زنان: ۳۱.٥۷ سال بود.

جوکار در ادامە سخنان خود خاطرنشان کرد: بیشترین طلاق ثبت شده بار اول مردان در استان کردستان مربوط به گروه سنی ۳۰.۳٤ ساله به تعداد یک هزار و ۲۷٦ مورد بوده، یعنی به روایتی ۲٤.٤ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی است. 
وی تصریح کرد: بیشترین طلاق ثبت شده بار اول زنان کردستانی نیز مربوط به گروه سنی ۳۰.۳٤ ساله به تعداد ۱۰۰٤ مورد بوده که به روایتی۱۹.۲ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی است.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online