برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعیین تکلیف ساختمان متروپل آبادان در گرو پیگیری مالک خصوصی

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
تعیین تکلیف ساختمان متروپل آبادان در گرو پیگیری مالک خصوصی

صدا و سیما/ معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ساختمان متروپل آبادان مالک خصوصی دارد و تعیین تکلیف آن در گرو پیگیری از سوی آن است.

پژمان فرجی، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تخریب و آواربرداری کامل ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: زمین محل ساخت این مجتمع تجاری نیز به مجموعه قوه قضائیه تحویل داده شد، زیرا به دلیل خسارت به شهروندان و جبران خسارت‌ها توقیف این مجموعه است. 
وی با بیان اینکه ساختمان متروپل چندین کاربری مختلف دارد، افزود: گردشگری-هنری، فرهنگی-هنری، تجاری، حمل و نقل و همچنین تاسیسات از کاربری‌های این ساختمان هستند و باید مورد توجه قرار گیرند و رعایت شوند.
فرجی با بیان اینکه تاکنون گزارش و درخواستی برای ساخت و ساز از سوی شهرداری آبادان و منطقه آزاد دریافت نشده است، ادامه داد: تا به امروز مالک هچگونه اقدامی نکرده و هیچ پیگیری از سوی وی صورت نگرفته است.
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ این پرسش که "چه سازمان یا نهادی متولی تعیین تکلیف ساختمان متروپل آبادان است و آیا تاخیر در این رابطه صورت نگرفته است؟" گفت: باتوجه به اینکه ملک خصوصی است و سازمان و نهادی تصمیم گیرنده نیست، البته شهرداری قبل از صدور پروانه سهمی از زمین داشته، ولی پس از صدور پروانه، سهم خود را از ساختمان دریافت و مالکیت زمین را به طور کامل به هلدینگ عبدالباقی واگذار کرده است.
این مقام مسئول می‌گوید: باتوجه به اینکه ملک خصوصی است و تخلف‌ها و اتفاق‌های ناگواری رخ داده است، نمی‌توان وی را ملکف به ساخت و ساز کرد و باید مالک درخواست دهد و براساس مفاد قانونی و طرح تفصیلی منطقه مجوز‌های لازم صادر خواهد شد که البته تاکنون هیچگونه درخواستی از سوی وی دریافت نشده است.

فرجی درخصوص پرداخت خسارت به افراد متضرر از حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: خسارت‌های این حادثه چندوجهی است و براساس شنیده ها، مبالغی برای جان باختگان از طریق دادستانی کل استان خوزستان به حساب بازماندگان واریز شده، اما خسارت‌های واحد‌های تجاری و مسکونی اطراف این ساختمان در مراجع قضایی طرح دعوا شده و در دست اقدام است و پس از سپری شدن مراحل قانونی و اداری به مرحله اجرا و پرداخت خواهد رسید.
 


 

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today