برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فروش اموال «عبدالباقی» برای پرداخت خسارت به قربانیان متروپل

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
فروش اموال «عبدالباقی» برای پرداخت خسارت به قربانیان متروپل

صدا و سیما/ ۲۰ میلیارد تومان از اموال توقیفی مقصر متوفی پرونده متروپل آبادان به فروش رسید.

علی دهقانی، رئیس‌کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: پس از وقوع حادثه متروپل آبادان و تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی به حادثه از جهات مختلف، پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت و با انجام تحقیقات گسترده و کارشناسی‎های تخصصی لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن منجر به صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست شد.
دهقانی افزود: با توجه به پیگیری ریاست دستگاه قضا، روز دوشنبه یکم خرداد ۱۴۰۲، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از اموال مقصر متوفی که برای اجرای احکام حقوقی این پرونده توقیف شده بود، به فروش رسید و با توجه به اولویت بر تقدیم دادخواست‎های حقوقی که در این رابطه صورت گرفت، به کسانی که حکم به نفع‌شان صادر شده، پرداخت خواهد شد.
او ادامه داد: پرداخت دیه‌ها در گذشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون تقدیم دادخواست حقوقی به طرفیت ورثه مقصر متوفی و بدون تحمیل هزینه سنگین دادرسی پرداخت شد.
رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: از ۳۷۶ فقره پرونده حقوقی مربوط به الزامات خارج از قرارداد، ضمانت قهری پرداخت خسارت از باب تسبیب، ۲۹۰ فقره رای صادر شده و از ۱۲۰ فقره الزامات قراردادی، ۹۵ فقره رای صادره شده و ۱۲۷ فقره پرونده با طی مراحل قانونی به اجرای احکام ارسال و در فرایند اجرا قرار دارد.
دهقانی گفت: دادخواست‎های حقوقی در شعب ویژه‎ای که به همین منظور اختصاص داده شده بود، در جریان رسیدگی قرار گرفت و بالغ بر ۸۰ درصد این پرونده‎ها رسیدگی و منتهی به صدور حکم شد که برخی در مرحله اجرای احکام و برخی دیگر نیز در مرحله تجدید نظرخواهی و یا مراحل کارشناسی قرار دارند.


 
 

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today