برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تولید گوجه‌سبز در ابرکوه 100 درصد افزایش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تولید گوجه‌سبز در ابرکوه 100 درصد افزایش یافت

ایرنا/ مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه امسال تولید گوجه سبز باتوجه به شرایط مطلوب آب و هوا صد درصد افزایش یافته است، گفت: به طور متوسط از هر هکتار باغات این شهرستان ۱۵ تا ۲۰ تن محصول گوجه سبز برداشت می شود.

علی هوشمند، مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه سطح زیرکشت گوجه سبز را در ابرکوه ۵۰۰ هکتار بیان و اظهار: در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ تن محصول گوجه سبز در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف تهران، اصفهان، شیراز و یزد ارسال شد.

وی ادامه داد: یکهزار و ۳۰۰ نفر از کشاورزان ابرکوه در زمینه تولید گوجه سبز در دهستان فراغه و منطقه علوی بخش مرکزی فعالیت دارند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: در این شهرستان حدود ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی به باغ میوه اختصاص دارد که نزدیک به ۶ هزار هکتار آن به روش آبیاری نوین تجهیز است.

هوشمند خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده امسال از باغات میوه ابرکوه بیش از ۵۵ هزارتن انواع محصول باغی سالم و ارگانیک ازجمله زردآلو، گوجه سبز، انگور، هلو، انار، زعفران و پسته با استفاده از روش های نوین برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با تاکید بر اینکه از این میزان تولید ۳۰ درصد آن ارگانیک است خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید محصولات باغی افزایش راندمان آبیاری با استفاده از سامانه های نوین است.

هوشمند با بیان اینکه روش آبیاری نوین نسبت به شیوه آبیاری سنتی، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد راندمان آب را افزایش می دهد، تصریح کرد: اجرای آبیاری نوین با کمک های بلاعوض دولت در این شهرستان در حال توسعه است.

۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی شهرستان ابرکوه زیر کاشت محصولات زراعی و باغی است و اشتغال ۴۰ درصد مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری است.شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today