برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فرش دستباف بیجار ثبت جهانی شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
فرش دستباف بیجار ثبت جهانی شد

باشگاه خبرنگاران/ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: فرش آهنین بیجار پس از مدت‌ها پیگیری و تلاش ثبت جهانی شد.

حمیدرضا امانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار کرد: با پیگیری‌های شرکت شهرک‌های صنعتی و خوشه فرش دست‌باف و با حمایت‌های ویژه استاندار کردستان، برند فرش آهنین بیجار ثبت جهانی شد.
او با اشاره به اینکه کردستان دارای ۲ برند فرش دستباف با نام‌های آهنین بیجار و تک پود سنندج است، اضافه کرد: با تشکیل خوشه صنعتی فرش در استان از سه سال گذشته تاکنون به طور ویژه امورات مربوط به ثبت جهانی این ۲ برند در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با بیان اینکه مستندات لازم مربوط به برند‌های فرش دستباف استان تهیه و به مرکز ملی فرش ایران و سپس سازمان جهانی ارسال شد، بیان کرد: فعلا فرش بیجار ثبت جهانی شده است و بی شک در آینده‌ای نزدیک هم فرش یک پود سنندج هم ثبت جهانی خواهد شد.
امانی به مزایای ثبت جهانی فرش اشاره کرد و گفت: مهمترین مزیت آن رونق بازار فروش و صادرات این محصول ارزشمند در سطح جهانی است.
او با اشاره به اینکه ثبت جهانی فرش بیجار از دستاورد‌های خوشه صنعتی فرش استان است، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان متولی این خوشه است و با تلاش‌های انجام شده شاهد تحول در حوزه فرش دستباف استان خواهیم بود.
منصور مهرزاد ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان نیز در این خصوص ضمن تبریک این موفقیت به مردم کردستان به‌ویژه مردم شهرستان بیجار و تمامی مسئولان استان، اظهار کرد: پس از مدت‌ها پیگیری و با تلاش و حمایت مسئولان کشوری و استانی فرش دستبافت بیجار ثبت جهانی شد و همدلی و همراهی مردم و مسئولان در کسب این موفقیت بی‌نظیر بود.
او با بیان اینکه فرش بیجار یکی از اصیل‌ترین فرش‌های ایرانی و زیبایی و دوام آن شهرت جهانی دارد، افزود: با ثبت جهانی این اثر ارزشمند، شاهد یک دستاورد بسیار مهم در زمینه صادرات فرش دستبافت بیجار خواهیم بود.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online