برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش برداشت میوه‌های تابستانی در استان فارس

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
افزایش برداشت میوه‌های تابستانی در استان فارس

صدا و سیما/ برداشت میوه‌های تابستانی از باغات استان فارس امسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مجیدرضا پاکاری، مدیر امور باغی استان فارس اظهار کرد: برداشت انواع مختلف میوه‌های هسته‌دار شامل هلو، شلیل، شفتالو، زردآلو، آلو گیلاس، آلبالو و گوجه باغی از ۹ هزار هکتار باغات فارس در حال انجام است.
پاکاری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود کاهش سرمازدگی امسال موجب افزایش ۲۵ درصدی برداشت میوه‌های تابستانی در فارس شود.
وی گفت: به‌طور کلی مهم‌ترین مناطق تولید انواع میوه‌های هسته‌دار در استان فارس، شهرستان‌های سپیدان، بوانات، سرچهان، آباده، خرم‌بید، اقلید، شیراز، کوار، داراب و استهبان است که میوه‌هایی از جمله هلو، شلیل و شفتالو در باغات این شهرستان‌ها برداشت می‌شود.
پاکاری اضافه کرد: سایر محصولات مانند گوجه باغی، گیلاس و آلبالو نیز به‌صورت مخلوط با سایر درختان یا در حاشیه باغ‌های اصلی کشت می‌شود.
وی ادامه داد: شهرستان خرم‌بید نیز از دیگر مناطق تولیدکننده آلوی خشک در بوانات است.
پاکاری افزود: ارقام تازه‌خوری نیز شامل انواع آلو سیاه شابلون، آلوی سانتروزا و کالیفرنیا از اوایل خرداد تا اواخر شهریور برداشت‌شده و رقم آلوی مریلند نیز به‌عنوان یک رقم مطلوب برای تهیه خشکبار و نیز تازه‌خوری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
مدیر امور باغی استان فارس اضافه کرد: دیگر محصول مهم استان زردآلوی قیسی است که در شهرستان‌های آباده، اقلید، استهبان، شیراز سپیدان، مرودشت و جهرم تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارقام مختلف زردآلو قیسی مانند تخم‌گردی، خیاری، نصرتی و کتانی است که از اوایل خرداد تا اواخر مرداد برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.


 
 

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online